خراسان رضوی

پیگیری شورای شهر مشهد برای ایجاد باغ ایرانی در «باغ‌خونی»

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مهدی ناصحی در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از مجموعه تاریخی «باغ‌خونی» در خیابان عنصری، با اشاره به این که باغ‌خونی مجموعه‌ای تاریخی و ارزشمند است که از شرایط بسیار ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در هماهنگی با دستگاه‌‎های مربوطه که مدعی مالکیت آن هستند، شرایطی را فراهم آورد که در قالب یک باغ ایرانی و عمارتی زیبا مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: باغ‌خونی از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است. در کنار این باغ، منازل قدیمی وجود دارد که هرکدام از این بناها یک ظرفیت‌ و جذابیت شهری محسوب می‌شود. با خریداری و ملحق شدن آنها به مجموعه باغ‌خونی می‌توانند کاربری‌های متنوعی پیدا کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر م شهددر ادامه گفت: مدیریت شهری در تلاش بوده و مذاکراتی با نیروی انتظامی، بانک کشاورزی، وزارت امور خارجه و … درحال انجام است تا باغ‌خونی به مجموعه‌ای قابل بهره‌برداری برای عموم زائران و مجاوران تبدیل شود. نگاه شورای ششم، احیاء بناهای تاریخی برای استفاده عمومی است.

وی افزود: هر بنای تاریخی که از چنین ویژگی تاریخی برخوردار باشد، مورد توجه ماست و مانع از تهدید و به مخاطره افتادن آن می‌شود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا