کرمانشاه

پیگیری پرونده قاچاق ۵۳ هزار تنی نهاده‌های دامی در کرمانشاه/ تکلیف کالاهای دپو شده سریع‌تر مشخص شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، استاندار و رئیس کل دادگستری کرمانشاه به همراه مدیرکل اموال تملیکی استان از انبارهای اموال تملیکی و محموله‌های قاچاق بازدید کردند.

مسؤولان در ابتدا به یکی از سوله‌های ذخیره نهاده‌های دامی استان رفتند.

مردادماه امسال با تلاش سربازان امام زمان (عج) در اداره اطلاعات استان کرمانشاه، محموله ۵۳ هزار تنی ذرت کشف و ضبط شد.

مفسدان اقتصادی این محموله مربوط به استان کرمانشاه نیستند، ۲ نفر از خریداران آن از استان‌های همجوار و یک نفر دیگر هم مربوط به استان‌های جنوب کشور است که با ارز ۴۲۰۰ تومانی این محموله را به ارزش یک‌هزار میلیارد ریال وارد کشور کرده که قرار بود در بازار آزاد به بیش از ۴ هزار مییلیارد تومان به فروش برسانند.

توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: قاچاق ۵۳ هزار تن نهاده‌ دامی یکی از مصادیق مفاسد اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی است.

وی ادامه داد: کیفر خواستی که علیه متهمان صادر شده اخلال در نظام اقتصادی است که به زودی رأی قانونی صادر خواهد شد و در تلاش هستیم این محموله در استان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرند.

استاندار به همراه مسؤولان دستگاه قضا در ادامه از انبار اموال تملیکی استان هم بازدیدی داشتند که براساس منویات رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا برای کاهش کالاهای رسوبی و سنواتی در انبارها و جلوگیری از فساد آن‌ها، استاندار کرمانشاه دستور ترخیصی این کالاها برای ورود به بازار را صادر کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در روز چهارشنبه تصمیم قاطعی را رئیس کل دادگستری کرمانشاه از طریق سازمان تعزیراتی و دستگاه‌های ذی‌ربط در این راستا خواهند گرفت تا ان‌شاءالله شاهد این باشیم که این کالاهای موجود در این انبار هر چه زودتر وارد بازار شوند.

قبل از فروش کالاها دپو شده در انبار اموال تملیکی استان باید ضوابط فنی، بهداشتی، ایمنی و قرنطینه آن‌ها اخذ و کالای سلامت محور به بازار عرضه شود.

رستمی مدیرکل اموال تملیکی استان در این رابطه، گفت: براساس آخرین آمارهایی که طرح و برنامه سازمان مرکزی جمع‌آوری اموال تملیکی در خصوص تعیین و تکلیف کالاهای سنواتی داشتند خوشبختانه استان کرمانشاه رتبه اول در کشور را دارد به طوری که امروز ما کالای فاسد شدنی و در معرض تخریب و فساد نداریم.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا