فرهنگ و هنر

پیگیری یک شایعه مجازی و قسمت پخش‌نشده «آمستردام» از ساترا

پیگیری یک شایعه مجازی و قسمت پخش‌نشده «آمستردام» از ساترا

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، این روزها بازار شایعه درباره شبکه نمایش‌خانگی و ساترا داغ است مخصوصاً زمانی که یک اتفاق قدیمی در فضای‌مجازی سرمنشأ شایعاتی می‌شود.

«شب آهنگی» در اواخر سال ۱۴۰۰ و اوایل سال ۱۴۰۱ پخش شد. وقتی از ساترا و محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی‌اش پیگیر می‌شویم؛ او می‌گوید: ساترا ملاحظه جدیدی راجع به برنامه «شب آهنگی» نداشته، لذا شایعاتی که در خصوص این برنامه مطرح شده است صحت ندارد.

او همچنین در خصوص ضوابط و سیاست‌های محتوایی شبکه نمایش‌خانگی این توضیح را داد: نهایتاً تا دو ماه آینده پیش‌نویس ضوابط و سیاست‌های محتوایی صوت و تصویر فراگیر و نمایش خانگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد و پس از تصویب در صحن شورا، این ضوابط و سیاست‌هایی محتوایی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

ماجرای روبیکا و یک سانسور حاشیه‌ساز/ ساترا توضیح داد

افراسیابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ملاک عمل ساترا در حوزه محتوا آیین‌نامه‌های محتوایی این سازمان است که به تأیید کمیسیون عالی تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی رسیده است و همچنین طبق مصوبات قبلی شورای انتشار مشاهده می‌کنیم که براساس رویه شورا اعمال محدودیتی برای نمایش ساز یا نمایش نوازنده وجود ندارد.

او افزود: براساس مصوبات قبلی شورای انتشار نوازنده‌های خانم با رعایت پوشش اسلامی و عرف جامعه مشکلی برای حضور در برنامه‌ها نداشتند.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا همچنین در پایان درباره پخش نشدنِ قسمت آخر «آمستردام» تأکید کرد: مجوز تمام قسمت‌های سریال «آمستردام» از سوی شورای انتشار ساترا صادر شده و این سریال برای پخش قسمت‌های خود هیچ منعی از سوی ساترا ندارد. قطعاً ساترا از باب پیگیری حقوق کاربران علت تأخیر در انتشار قسمت آخر سریال «آمستردام» را از تماشاخونه پیگیری خواهد کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا