گیلان

چای در بازار بورس عرضه شود/ واردات بیش از حد چای مشکلاتی برای چای‌کاران ایجاد کرده است

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، رسول فرخی میکال امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عدم‌تساوی بین حقوق کارمندان منجر به عدم تأثیرگذاری آنان می‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف مجلس تصویب طرح ساماندهی حقوق کارمندان است زیرا تحقق این امر باعث تأثیرگذاری مستقیم و افزایش راندمان کاری کارمندان می‌شود.

وی با گله‌مندی از انتصاب مدیران تصادفی توسط در کشور افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل در عدم توازن در حقوق کارکنان دولت انتصاب مدیران تصادفی است لذا انتظار ما از دولت جدید عدم این‌گونه انتصابات است که امیدوارم به آن توجه شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی محور تحول در هر کشوری را روابط بین دولت‌ها دانست و گفت: باید طرح‌های اقتصادی بین کشورهای حاشیه خزر بیش از بیش توسعه یابد زیرا انجام این کار علاوه بر حفظ امنیت خزر باعث افزایش حسن همکاری میان کشورهای اوراسیا خواهد شد.

به گفته فرخی اجرای طرح همکاری میان کشورهای خزر و دولت‌های مخالف منجر به تحولات بخش کشاورزی و صادرات غیرنفتی را برای استان گیلان می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه میان میزان واردات و صادرات چای در کشور بیان کرد: بر اساس آمار نیاز بازار مصرف ۱۰۰ تن و میزان تولید ۳۰ تن است ولی متأسفانه در این حوزه توازنی میان میزان صادرات و واردات وجود ندارد که مشکلاتی را برای چای‌کاران ایجاد کرده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای احیاء فروش چای در کشور تصریح کرد: عدم تبلیغ چای خارجی در صداوسیما، ورود چای به بازار بورس، حذف دلالان و واسطه‌گری، اعطای وام قرض‌الحسنه بلندمدت و الزام دستگاه‌ها به خرید چای داخلی مهم‌ترین راهکارها در احیای چای داخلی است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا