Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
چراغ سبز کرملین به طرح صلح برزیل - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

چراغ سبز کرملین به طرح صلح برزیل

چراغ سبز کرملین به طرح صلح برزیل

خبرگزاری رویترز نوشت: کرملین اعلام کرده که تلاش های برزیل برای میانجی گری در صلح اوکراین ارزش توجه کردن را دارد اما ما هنوز هیچ گونه طرح صلحی را که فرانسه ارائه کرده باشد، مشاهده نکرده ایم.

رویترز نوشت: لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل روز دوشنبه به دلیل اظهارات اخیرش که غرب را به «تشویق» جنگ از طریق مسلح کردن اوکراین متهم کرده است، انتقاد آمریکا را برانگیخت.

این رسانه افزود: شبکه خبری بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به دنبال نزدیک شدن به چین با طرحی است که می تواند شالوده مذاکرات بین مسکو و کی یف را تشکیل دهد.

بلومبرگ در گزارشی تحت عنوان «مکرون از چین می خواهد روسیه و اوکراین را به میز مذاکره بکشاند» نوشت: مکرون با نزدیک شدن به چین از طریق طرحی که به باور وی می تواند در نهایت به مذاکره بین روسیه و اوکراین منجر شود، به دنبال تغییر در مجموعه ای از فعالیت های دیپلماتیک ناامید کننده است.

این رسانه به نقل از افراد مطلع از طرح رئیس جمهوری فرانسه نوشت: مکرون از امانوئل بون مشاور سیاست خارجی خود خواسته با وانگ یی دیپلمات ارشد چین (عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست) برای ایجاد چارچوبی قابل استفاده به عنوان پایه مذاکرات آینده همکاری کند.

بلومبرگ مدعی شد در صورتی که اوضاع خوب پیش برود، تماس ها بین مسکو و کی یف می تواند در تابستان امسال آغاز شود.

منابع مطلع از طرح صلح فرانسه گفته اند که این طرح بر اساس ضمانت های امنیتی بلندمدت برای اوکراین است.

بلومبرگ نوشت: یک مقام دفتر مکرون تایید کرده که مشاور ارشد رئیس جمهوری روسیه قصد دارد با همتای چینی خود مذاکره کند اما از بیان جزییات آن خودداری کرد.

در مقابل، وزارت خارجه چین گفته از این منبع اطلاعات آگاه نیست و نمی تواند صحت آن را تایید کند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا