اخبار روز

چرا آمریکا “شیطان بزرگ” لقب گرفت؟

چرا آمریکا “شیطان بزرگ” لقب گرفت؟

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از شیراز، امین انصاری ظهر امروز در دهمین نشست تخصصی «حقوق بشر امریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» که به میزبانی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است، اظهارداشت: تا کنون ۹ نشست داخلی برای افشای حقوق بشر آمریکایی از نگاه رهبر معظم انقلاب در داخل کشور و سه نشست تخصصی در کشور‌های ترکیه و ونزوئلا برگزار شده است.در این نشست هفت زیر گروه علمی در دستور کار است که برگزاری این نشست‌ها تا روز پنجشنبه ششم مهرماه جاری ادامه دارد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در بخش دیگری از سخنان خود در شیراز بیان کرد: ظلم و ستمگری آمریکا آشکار (اظهر من الشمس) است و کشوری ستمگرتر از آمریکا در جهان هستی وجود ندارد و شواهد بسیاری نیز در این زمینه وجود دارد، اما این کشور جنایتکار با امپراطوری رسانه‌ای و پروپاگاندا خود را حامی حقوق بشر نشان می‌دهند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل عصبانیت آمریکا از جمهوری اسلامی اشاره و عنوان کرد:انقلاب اسلامی ۲ هدف را دنبال کرد یکی حاکمیت معارف و احکام اسلام در داخل و دیگری معرفی این معارف ناب در خارج از کشور که در هر ۲ مورد نیز به توفیقاتی دست یافت.

وی اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی در داخل کشور حاکمیت اسلام و نظام اسلامی شکل گرفت و ایران اسلامی به استقلال دست یافت و دست غارتگرانه آمریکا از منابع کشور قطع شد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی در حالی که ایران ۳۵ میلیون جمعیت داشت، ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و اکنون با ۸۵ میلیون جمعیت سه میلیون بشکه برداشت می‌کند که ما به تفاوت آن به جیب آمریکا می‌رفت؛ بنابراین این قطع دست، سبب عصبانیت آمریکا از ایران شد.

انصاری اضافه کرد: دومین عامل عصبانیت آمریکا از ایران اسلامی این بود که رژیم پهلوی برای آن کشور نقش ژاندارمی منطقه را بازی می‌کرد و اهداف امریکا را در افغانستان، شوروی سابق و دیگر کشور‌های منطقه دنبال می‌کرد.

وی ادامه داد: سومین دلیل عصبانی آمریکا از انقلاب اسلامی ایران صدور و شروع فرهنگ استقلال طلبی و ظلم ستیزی در جهان بود و پس از این انقلاب در کشور‌های منطقه فریاد مرگ بر آمریکا بلند شد.

انصاری در خاتمه گفت: علاوه بر این سه عامل، آمریکا به خاطر اقدام علیه بقا و کیان صهیونیسم غاصب نیز از ایران اسلامی عصبانی است، چرا که پس از انقلاب اسلامی ایران تنها کشوری بود که گفت این دزد‌ها که با تصمیم استعمار غرب و آمریکا در دل دنیای اسلام جای داده شده‌اند باید بیرون بروند و بیش از۴۰ سال است که فریاد مبارزه علیه اسرائیل بلند شده است.

/۴۲۴/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا