لرستان

چرا در سفر رییس‌جمهور به لرستان رُبانی قیچی و کلنگی به زمین زده نشد؟!

خبرگزاری برگزیده های ایران_خرم‌آباد؛ لرستان در جمعه‌ای که گذشت میزبان یازدهمین سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت بود.

معمولا در ادوار قبل سفر رئیس‌جمهور و وزرا به استان‌ها اتفاق نمی‌افتاد مگر اینکه چند پروژه افتتاح و چند پروژه جدید کلنگ زنی شود؛ حتی اگر شرایط مساعد نبود ممکن بود پروژه‌ای به خاطر حضور مسوولان دولت افتتاحی چند باره به خود ببیند که مصداق آن در لرستان نیز وجود داشت.

بسیای از کلنگ‌های بی‌پشتوانه‌ای که به واسطه سفرهای پر هزینه در ادوار قبل به زمین زده می‌شد امروز بلاتکلیف مانده و موجب نارضایتی ناامیدی مردم شده است.

اما در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به لرستان نه خبری از کلنگ زنی و مراسم‌های آنچنانی بود و نه اصراری بر افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیرساختی.

در واقع سوال اساسی این است که در این سفر چرا هیچ کلنگی بر زمین زده نشد و ربانی هم‌بریده نشد؟! اصلا هدف از این سفر چه بود؟

با مروری به روند سفرهای دولت سیزدهم به استان‌ها به ویژه به استان لرستان، می‌بینیم که بیشترین وقت رییس جمهور و وزرای دولت برای بررسی شرایط استان و مشکلات مردم بوده است. حضور رییس جمهور در بین اقشار که نمونه آن را در سفر اخیر و حضور در بین پرستاران شاهد بودیم نشان می‌دهد دولت سیزدهم تمرکز خود را بر حضور در بین جامعه و از بین بردن فاصله مسوولان با مردم گذاشته است.

در سفرهای استانی هیات دولت دیگر اصراری بر کلنگ زنی بی حاصل و برگزاری مراسم‌های پر زرق و برق و تبلیغات گسترده نیست. وزاری دولت در جریان این سفرها هر کدام وظیفه دارند حضور میدانی در مناطق مختلف داشته باشند و مشکلات را از زبان مردم و بدون واسطه دریافت کنند.

در سفر اخیر ریاست جمهوری به لرستان هیچ پروژه‌ای افتتاح یا کلنگ زنی نشد، اما به جای آن پروژه‌ها و طرح‌هایی که به واسطه بی‌برنامگی و مدیریت غلط در ادوار قبل روی زمین مانده بود مورد بررسی قرار گرفت تا با اخذ تصمیمات لازم و کارشناسی در جهت مصرف هدفمند منابع گام برداشته شود.

سفر اخیر نشان داد دولت تا این جای فعالیتش به دنبال نمایش و فریب مردم نیست و همسو با نظر کارشناسان و صاحبنظران بیشتر بدنبال تکمیل پروژه نیمه تمام و پیگیری مشکلات کف جامعه است. چنانکه در جلسه شورای اداری لرستان تعدادی از وزرا وقتی به رئیس جمهور گزارش کار یک روزه خود را ارائه دادند شاهد بودیم که مشکلات ریز و درشت مردم از شرایط سخت چند بیمار خاص در بروجرد تا مشکل تامین و تخصیص آب و تکمیل راه آهن و … مطرح شد.

هر چند دولت سیزدهم در آغاز کار است و آواربرداری مشکلات پیشین به زمان بیشتری نیاز دارد، اما همین رویه که شاهد هستیم تا کنون مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است و می‌بینیم که اکثر کارشناسان و صاحبنظران نیز معتقدند در سفرهای استانی حضور در کف جامعه و بررسی و پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و احیاء ظرفیت‌های رها شده بر کلنگ‌زنی‌های بی حاصل و نمایشی ارجحیت دارد.

به هر حال سفر اخیر ریاست جمهوری در لرستان با تمرکز بر تکمیل بسیاری از طرح‌های و پروژه‌ها انجام شد و بنا بر اعلام برخی منابع موثق احتمالا بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مصوبات سفر به لرستان اختصاص خواهد یافت که نسبت به سایر سفرهای استانی دولت عدد بیشتری است؛ موضوعی که در تاریخ لرستان سابقه نداشته و می‌تواند آغازی باشد بر پایان بسیاری از مشکلات و نابرابری‌هایی که مردم این دیار همواره از آن رنج برده و میبرند.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا