Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
چرا وعده های بایدن به سران کشورها در اجلاس گلاسکو لنگ می زند؟ - خبرگزاری برگزیده های ایران
اقتصادی

چرا وعده های بایدن به سران کشورها در اجلاس گلاسکو لنگ می زند؟

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل برگزیده های ایران، به نقل از رویترز، جوبایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در جمع سران کشورها در اجلاس مقابله با تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو گفت: به طور حتم آمریکا به تعهدات خود در پایین آوردن تولید گازهای گلخانه‌ای عمل خواهد کرد و تا پایان دهه جاری تولید این گازها را به نصف کاهش خواهد داد.

علیرغم وعده بایدن اما به نظر می‌رسد که اجرای این تعهد در داخل آمریکا با ابهامات نسبتاً جدی مواجه است.

بایدن اوایل امسال و پس از پیروزی بر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که تا سال ۲۰۳۰ میزان تولید آلاینده‌های گلخانه‌ای در آمریکا را ۵۰ تا ۵۲ درصد نسبت به سطح آنها در سال ۲۰۰۵ پایین خواهد آورد.

کاخ سفید اطمینان داده حتی اگر طرح دولت آمریکا برای سرعت بخشیدن به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در کنگره به تصویب نرسد، دولت آمریکا می‌تواند به این هدفگذاری برسد.

بایدن در سخنان خود در گلاسگو تلاش کرد تا به کشورهای جهان نشان دهد که آمریکا در موضوع مقابله با تغییرات آب و هوایی علیرغم اختلافات بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قابل اعتماد است.

اخیراً یکی از اصلی‌ترین سناتورهای‌ آمریکایی اعلام کرده که نسبت به طرح بایدن برای پایین آوردن تولید گازهای آلاینده عقب‌نشینی کرده است و همین امر تصویب این طرح در کنگره را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

بایدن در سخنان خود گفت ما به جهان نشان خواهیم داد که نه تنها آمریکا دوباره پشت میز نشسته بلکه در این زمینه پیش‌قدم خواهد بود. من می‌دانم که قبلا این مسأله در دولت آمریکا اولویت نداشته ، به همین خاطر است که دولت من به صورت جدی در حال کار روی این موضوع است که نشان دهد تعهدات ما لفظی نیستند بلکه به آنها عمل خواهیم کرد.

ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس خارج کرد و ضربه جدی به تلاش‌های بین‌المللی در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی وارد کرد اما بدین بلافاصله پس از روی کار آمدن به این توافق بازگشت.

بایدن در سخنان خود گفت:‌ من نباید در این باره عذرخواهی کنم اما به خاطر اقدام آمریکا در دولت قبل در خروج از توافق پاریس معذرت‌خواهی می‌کنم.

همزمان با دید و بازدیدهای بایدن با سران کشورها در گلاسگو اسکاتلند جومانچین سناتور دموکرات سنای آمریکا گفته که از قانون ۱.۷۵ تریلیون دلاری که اصلی‌ترین طرح دولت بایدن برای رسیدن به هدفگذاری کاهش آلایندگی است حمایت نخواهد کرد.

جینا مک‌کارتی مشاور آب و هوایی کاخ سفید گفته بود که تصویب این طرح به تخصیص ۵۵۵ میلیارد دلار پول برای مقابله با تغییرات آب و هوایی از سوی آمریکا منجر خواهد شد که از این منظر بزرگ‌ترین بودجه‌ای است که در تاریخ آمریکا برای مقابله با تغییرات آب و هوایی اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، این مسأله باعث می‌شود که آمریکا بتواند تا سال ۲۰۳۰ از تولید یک میلیارد تن آلاینده جلوگیری کند. علیرغم این ادعاها اما در صورتی که این طرح به عنوان شالوده اصلی دولت بایدن در عمل به وعده‌های آب و هوایی دولت آمریکا به تصویب نمایندگان کنگره نرسد به احتمال زیاد بایدن در عمل به وعده‌های خود با مشکل نسبتاً جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا