سمنان

چرخه بهره‌وری در سازمان‌ها فعال باشد/ لزوم بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، علیرضا شریفی‌‌نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در کمیته بهره‌وری استان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در فرآیند تحقق رشد اقتصادی و دسترسی به اهداف تعیین شده در این حوزه، امر بهره‌وری جز لاینفکی است که باید مورد توجه قرار داشته و در تمامی سطوح اجرایی شود.

وی افزود: بهره‌وری امروز جزئی از چرخه اقتصادی و اداره کشور است که با تأخیر به این مهم ورود کردیم؛ اما با حضور جوانان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال که در حوزه دانشگاه و خلاقیت و نوآوری درخشان هستند، اختلاف موجود با جوامع جهانی را در کشور و استان کاهش خواهیم داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه ابتدا باید وضع موجود بهره‌وری در تمامی حوزه‌ها در استان بررسی و احصا شود، گفت: بهره‌وری سرمایه، انرژی، بهره‌وری فرآیندها از طریق بازنگری و بازطراحی، بهره‌وری مواد اولیه و تولید، بهره‌وری نظام پزشکی از حوزه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شریفی‌نژاد بیان کرد: چرخه بهره‌وری در یک سازمان و نظام خدماتی باید در تمامی قسمت‌ها به صورت مستمر فعال باشد و با شناخت وضع موجود، طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص و در یک مسیر برنامه‌ریزی شده، به سمت ارتقای شاخص بهره‌وری گام برداریم.

وی تأکید کرد: شناخت آسیب‌ها، کمبودها، معضل‌ها و نارسایی‌هایی که در یک سازمان وجود دارد و در چرخه بهره‌وری برای دستیابی به خروجی مطلوب به چشم می‌آید، امری ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: به منظور دستیابی به موفقیت در امر ارتقای بهره‌وری، اهداف این مهم باید به صورت دقیق برای هر سازمان مشخص و تعیین شود و ضمن توجه به اجرای مطلوب فرآیند، خروجی اقدامات در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد تا میزان تأثیر فرآیندها تعیین و در صورت نداشتن تأثیر مطلوب، نقاط ضعف برطرف شود.

شریفی‌نژاد خاطرنشان کرد: لازم است تا به صورت فصلی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در زمینه بهره‌وری، به کمیته ملی بهره‌وری ارائه شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا