سمنان

چند درصد مردم استان سمنان واکسن کرونا دریافت کردند؟

به گزارش برگزیده های ایران از دامغان،‌ سیدمحمدرضا هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان دامغان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون کرونا باید به‌صورت جدی در استان سمنان در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به ایمنی جمعی برسیم.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضع قرمز کرونایی قرار دارند، ادامه داد: در استان سمنان همواره مکلف به رعایت مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم.

استاندار سمنان افزود: امروز هیچ موضوعی برای ما در استان مهم‌تر از سلامت مردم نیست و زمانی می‌توانیم برنامه‌ها،‌ جلسات و محافل را برگزار کنیم که سلامت افراد با خطر مواجه نشود.

هاشمی عنوان کرد: از خیران سلامت شهرستان دامغان و بازاریان که تا به امروز همراهی مناسبی را با کادر درمان داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی گفت: در زمینه واکسیناسیون کرونا، ۸۶ درصد افراد واجد شرایط استان سمنان دُز نخست و ۵۷ درصد دُز دوم را تا به امروز دریافت کردند که از میانگین کشوری بالاتر هستیم و امیدواریم تمامی افرادی که در استان شرایط دریافت واکسن را دارند، از واکسن استفاده کنند.

استاندار سمنان افزود: اگر ۱۰۰ درصد جامعه را نیز واکسینه کنیم؛ اما در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه و اهتمام ویژه نداشته باشیم، با گسترش و پیک کرونا مواجه خواهیم شد.

هاشمی اضافه کرد: جلسات کاربردی و عملیاتی در خصوص مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان دامغان توسط فرماندار به‌صورت روزانه و بسیار ویژه در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با اقدامات مؤثر به وضع پایدار دست یابیم.

وی با بیان اینکه در زمینه تأمین و حفظ سلامت مردم استان سمنان با هیچ شخصی تعارف نداریم، ادامه داد: با افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مقابله با ویروس کرونا اهتمام نداشته و بی‌توجه هستند، برخورد خواهیم کرد.

استاندار سمنان گفت: در خصوص تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و همچنین طریقه اجرای آموزش در استان، بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش عمل کرده و تابع آن خواهیم بود.

هاشمی تصریح کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باید به‌صورت ویژه مدیریت شود.

وی بیان کرد: مدیریت ورودی بیمارستان‌ها و کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و پس از بستری بیماران، اقدامات پزشکی و درمانی مناسب و مؤثر برای بیماران به کار گرفته شود تا شاهد فوت بیماری بر اثر ابتلا به کرونا نباشیم.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از پتانسیل بسیج، روحانیون، دهیاران و سایر ظرفیت‌های موجود در شهرستان دامغان برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون استفاده شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا