فرهنگ و هنر

چند نکته از معاون سیما؛ نقش مهم تلویزیون در عدالت‌گستری

چند نکته از معاون سیما؛ نقش مهم تلویزیون در عدالت‌گستری

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، محسن برمهانی معاون سیما در یادداشتی تحت عنوان «نقش مهم سیما در عدالت‌گستری» چند نکته پیرامون سفر استانی به سیستان و بلوچستان مطرح کرد و نوشت:

«هنگامی‌که در امتداد هم‌افزایی‌های میان دو معاونت سیما و استان‌ها به اتفاق مدیران شبکه‌ها و رؤساى مراکز معاونت، قصد عزیمت به استان سیستان و بلوچستان را کردیم، انگیزه و اشتیاق بیشتری نسبت به دو سفر استانی قبلی در بنده و همکارانم وجود داشت.

تاریخ و فرهنگ این خطه و مردم مومن، خونگرم، پرتلاش، وطن پرست و مهمان نواز آن که مدتی افتخار میزبانی از مقام معظم رهبری داشته‌اند از یک‌سو و از سوی دیگر قابلیت‌های این استان برای محقق ساختن دو رسالت اصلی رسانه‌ملی یعنی هویت محوری و عدالت گستری فرصتى مغتنم بود. فرهنگ کهن و غنی استان سیستان و بلوچستان که ریشه در فرهنگ و تمدن ایران بزرگ دارد مملوء از آیین‌ها و آداب و رسوم ملی، مذهبی و محلی، حکایات، هنر‌ها و حتی بازی‌ها و سرگرمی‌های خاص و جذابی است که نه‌فقط مردم ایران بلکه جهانیان باید با این تاریخچه کهن فرهنگی آشنا شوند.

لذا شبکه‌های تلویزیونی می‌کوشند تا در همکاری و تعامل نزدیک با صداوسیمای این استان، همزمان با به نمایش گذاشتن قاب زیبای قومی، فرهنگی و گردشگری استان و معرفی نخبگان و فرهیختگان آن، مطالبه‌گری از دستگاه‌های مسئول تا رفع تمام مشکلات را در دستور کار خود قرار دهند. سیما قصد دارد با اختصاص سهم به تولیدات استانی و به‌طور خاص این خطه و مردم غیور و خونگرم آن در شبکه‌های ملی و سراسری، رسالت خود را در حوزه عدالت گستری نیز به‌خوبی محقق کند. البته در ماه‌های گذشته نیز اراده‌مان را تا قدری روی آنتن عینیت بخشیده‌ایم. برنامه‌های بیکرانه، دورت بگردم ایران و اکران فیلم سینمایی «هوک» پیش از اکران سینمایی آن در نوروز امسال از جمله آنهاست.

«نون‌خ۵» به سیستان و بلوچستان سفر می‌کند/ استفاده از بازیگران استان در سریال سلمان فارسی

انعکاس دیدنی‌های استان سیستان و بلوچستان در «مستند ایران» در ۲۰ قسمت که پخش آن از اردیبهشت امسال در شبکه‌هاى یک و شبکه جهانی جام‌جم آغاز شده، نشان از عزم معاونت سیما در پرداخت عمیق به فرهنگ، تاریخ و تمدن این استان دارد. سفر «نون خ» در فصل پنجم به این استان هم در دستور کار تیم سازنده است اما در کنار همه این راهبرد‌ها و سیاست‌ها، اصل این سفر کاری در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، هماهنگی برای تعامل شبکه‌های ملی با شبکه استانی در انعکاس و قاب‌بندی شور و شوق زائران غیرایرانی صورت گرفت که از کشور‌های شبه قاره به‌ویژه پاکستان و از طریق مبادی مرزی سیستان و بلوچستان مرزهاى میرجاوه و ریمدان به سمت عراق ‌می‌روند و مردم مؤمن استان مشتاقانه به آنها خدمت و همراهی می‌کنند.

علاوه بر نشست مشترک شوراى مدیران سیما با شوراى معاونان صداوسیماى استان با هدف هم‌افزایى، جلسه بسیار خوبی در مرز میرجاوه برای مشخص کردن وظایف هر یک از شبکه‌های ملی و نحوه استقرار تجهیزات و امکانات تولید و پخش برنامه‌های زنده و ضبطی در این مرز داشتیم. همراه شدن با برخی خادمان اربعین حسینی که به‌منظور راه‌اندازی موکب در نقطه مرزی میرجاوه حضور داشتند و شنیدن روایت‌هایی شنیدنی از حال و هوای این مرزها در ایام اربعین، عزم ما را برای هم‌افزایی در این عرصه دوچندان ساخت.

معاونت سیما برای پوشش رسانه‌ای این حرکت زائران غیرایرانی که با مشقت بسیار و طى مسافت چند هزار کیلومترى به خاک کشورمان مى‌رسند و صحنه‌هاى بى‌بدیلى از عرض ارادت‌شان به حضرت اباعبدا…الحسین(ع) خلق مى شود، طراحى رسانه‌اى ویژه‌اى خواهد داشت. مطالبات برنامه‌سازان و اعضاى جبهه فرهنگی انقلاب استان در نشست‌هایى که به‌صورت جداگانه برگزار شد و تأکید آنها بر اعتماد به برنامه‌سازان استانی و واگذاری برخی تولیدات ملی به آنها اعم از مستند، گونه‌های نمایشی و کار‌های کوتاه در کنار‌ایده‌هایی که برای تولید برنامه‌های متفاوت و جذاب ارائه می‌شد، ما را نسبت به حضور بیشتر هنرمندان و برنامه‌سازان استانی در تولیدات آتی شبکه‌های ملی ‌امیدوار کرد.

دیدار با خانواده‌هاى معظم شهداى امنیت که در جریان حمله تروریستی تیر ماه امسال به کلانتری زاهدان به فیض شهادت نائل آمدند، خیر و برکت این سفر را دو چندان کرد. در هم آمیخته شدن خون دو جوان شیعه و اهل سنت در پاسدارى از این مرز و بوم حاکى از آن است که این مردم غیور و صبور مرزبانان خاک مقدس کشور عزیزمان هستند. قطعا این سفر که در راستای تحقق تأکیدات رئیس رسانه‌ملی بوده، می‌تواند الگویی از هم‌افزایی و همکاری چند جانبه‌ای باشد که برای تعامل معاونت سیما با سایر مراکز و معاونت‌ها در آینده به کار گرفته خواهد شد.»

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا