سلامت

چهاردهم آبان و مهمترین اخبار کرونایی استان ها

به گزارش روز جمعه گروه اخبار استان ها ، بر اساس گزارش خبرنگاران برگزیده های ایران از سراسر کشور تعداد بیماران کرونایی بستری در کشور کمتر شده و آمار بستری ها نشان می دهد که بستری بیماران کووید ۱۹ در شهرهای بزرگ کشور کاهشی است.

خوشبختانه طی چند ماه اخیر روند تزریق واکسن در کشور سرعت خوبی گرفته است و در واقع واکسیناسیون ، تعداد بستری های کرونایی را در بیمارستان های کشور بسیار کاهش داده است.

میزان واکسیناسیون کشور به ۹۱ میلیون دُز رسیده و در همین راستا تاکنون ۸۰ درصد واجدین شرایط دُز اول و ۵۴ درصد هر ۲ دُز واکسن خود را دریافت کردند. 

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به وضعیت ثابت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا و شرایط مطلوب مراکز درمانی کشور، هنوز آثاری از موج ششم شیوع این ویروس مشاهده نشده است.

بهرام عین اللهی  اظهار داشت: در هفته‌ اخیر، وضعیت ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ ثابت بوده اما همه نیروها در آماده باش هستند و امیدواریم با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی، از شیوع موج ششم کرونا تا حد امکان جلوگیری کنیم.

در همین حال معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم کشور واکسن تزریق کرده اند، گفت که اکنون ۲۳ درصد مردم واکسن تزریق نکرده اند.

قاسم جان بابایی افزود: هرچه تزریق واکسن در جامعه بیشتر شود، ما می توانیم حلقه بیماری کرونا را در کشور بشکنیم.

جان بابایی به وضعیت پیک پنجم کرونا اشاره کرد و ادامه داد که هنوز هم پیک پنجم کرونا در برخی از استان های غربی ادامه دارد و ما وارد پیک ششم در کشور نشدیم و هیچ گونه نگرانی برای مردم وجود ندارد.

در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد و ۸۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

چهاردهم آبان و مهمترین  اخبار کرونایی استان ها

یاسوج  / رییس مرکز بهداشت و درمان بویراحمد و دبیر ستاد کرونای این شهرستان گفت: افرادی که ۶ ماه از زمان دریافت نوبت دوم واکسن آنان گذشته است می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشت، سالن‌های تجمیعی و مراکز بهداشتی و درمانی دز یادآور یا سوم را دریافت کنند.

محمد یزدان پناه  اظهار داشت: به علت کمبود واکسن اسپوتنیک، افرادی که در نوبت‌های اول و دوم واکسن اسپوتنیک دریافت کرده اند، برای دُز سوم یادآور  می‌توانند واکسن آسترازنکا دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  نیز گفت: شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به ۹۹۴ نفر رسید و به مرز ۱۰۰۰ نفر نزدیک شد.

قزوین / رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار دُز واکسن علیه ویروس کرونا در استان تزریق شده است.

دکتر پیمان نامدار افزود: ۸۷.۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان قزوین حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

این مسوول گفت: ۶۵.۶۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان قزوین تاکنون هر دو دز واکسن علیه کرونا را دریافت کرده اند.

شاهرود / رییس اداره امور عشایری شاهرود گفت : حدود ۹۰ درصد عشایر این منطقه با تلاش کارکنان شبکه بهداشت و درمان در مناطق ییلاقی و قشلاقی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

رضا نقی زاده  با بیان این که  ۴۵درصدجامعه عشایری  شهرستان شاهرود نیز دز دوم واکسن را دریافت کردند، افزود : بیشتر عشایر واکسن آسترازنکا تزریق کردند که دوره تزریق دز دوم آن سه ماهه است و در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد. 

کیش / رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با تزریق ۶۲۵ دُز واکسن کرونا در روز گذشته میزان تزریق این فرآورده دارویی در جزیره  از ابتدای شروع روند واکسیناسیون کیشوندان به  ۹۱ هزار و ۵۷۴ دُز رسید.

محمدرضا رضا نیا اظهار داشت: این میزان واکسن شامل ۵۳ هزار و ۳۳۴ دُز در نوبت اول، ۳۸ هزار و ۱۳۷ دُز در نوبت دوم و ۱۰۳ دُز در نوبت سوم است.

ایلام / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۶۵۱ هزار و ۳۹۱ دُز واکسن کرونا تا روز گذشته برای افراد واجد شرایط در استان تزریق شده است.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: از این میزان تزریق ۳۸۱ هزار و ۳۷۹ دُز واکسن کرونا در نوبت اول و ۲۷۰ هزار و ۱۲ دُز نیز در نوبت دوم در سطح استان تزریق شده است.

وی افزود: پوشش دُز اول بالای ۱۲ سال در استان ۸۱.۲۱ درصد است و درصد پوشش ۲ دُز تزریق بالای ۱۲ سال نیز ۵۷.۵۰ درصد است.

شیراز / مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری ، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۷ هزار و ۲۳ نفر اعلام کرد.

 دکتر سید روح الله حسینی با  اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۹۴۲ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۳۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۲۹ هزار و ۲۴۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۲۴ هزار و ۴۰۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۲ هزار و ۱۲۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۸۱ هزار و ۳۷۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیرجند /  دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۷۸ درصد جمعیت هدف واکسیناسیون در این استان دز اول و ۵۴ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: ۵۰۸ هزار نفر از جمعیت استان خراسان جنوبی دز اول و ۳۵۶ هزار و ۵۵۲ نفر دز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

اردبیل / روند ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در استان اردبیل افزایش نسبی داشته و در این مدت ۴۳ نفر دیگر به این ویروس مبتلا و در بیمارستان بستری شدند.

هم اکنون ۱۸۶ بیمار کووید.۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری بوده و ۱۰۰ نفر دیگر نیز به صورت تحت نظر در منازل مسکونی بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل  با بیان اینکه در شبانه روز گذشته  ۳۲ بیمار با بهبود نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند افزود: ۴۸ نیمار نیز در بخش‌های ویژه بیمارستانی تحت مراقبت قرار دارند.

زاهدان / رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۶۸ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس تاکنون به ۱۲۹ هزار و ۴۰۱ نفر رسیده است.

دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته با فوت سه نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۰۴ نفر رسید.

کرج / سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۵۲ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های این استان پذیرش و بستری شدند.

تاکنون بیش از سه میلیون دز واکسن کرونا در استان البرز تزریق شده است.

اهواز / رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته برای دومین بار در ۲۰ روز اخیر هیچ مورد فوت ناشی از بیماری کرونا درخوزستان ثبت نشد.

فرهاد ابول نژادیان اعلام کرد: واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش آمار بستری و فوتی دارد و امیدواریم کسانی که تاکنون واکسن نزده اند نیز هرچه سریعتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی اولویت واکسیناسیون در شرایط موجود را دانش آموزان دانست و افزود: با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس باید هرچه سریعتر دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسینه شوند.

چهاردهم آبان و مهمترین  اخبار کرونایی استان ها

کرونا جان ۱۳۲ هموطن دیگر را گرفت 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه اعلام کرد:‌ ۱۳۲ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۵۳ نفر رسید.

بر اساس این گزارش ، از دیروز تا امروز (جمعه ۱۴ آبان)، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸هزار و ۶۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و یک هزار و ۱۶۳ نفر از آنها بستری شدند.

بنابر این گزارش، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۵۷ نفر رسید.

مجموع واکسن های تزریق شده از ۹۲ میلیون دز گذشت

همچنین در شبانه روز گذشته، ۹۳۰ هزار و ۸۰۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

همچنین تا کنون ۵۴ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۱ نفر دُز اول، ۳۷ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۴۲ نفر دُز دوم و ۱۲۹ هزار و ۱۲۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۲ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۷۳۷ دُز رسید.

گرچه طی ماه های اخیر به پشتوانه رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون تلفات کرونا کاهش یافته اما هر گونه عادی سازی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند طغیان مجدد ویروس را رقم بزند.

بر این اساس کلیدی ترین ابزار دفاعی در برابر ویروس کرونا و خیز ششم آن، در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی است و بدون شک می توان در صورت بروز این خیز، سر به سلامت برد و مانع از تجربه مرگبار خیز پنجم کرونا شد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا