چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری ظرفیت خوبی برای تأمین شیر استان‌های اطراف دارد

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در دومین روز سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری از شرکت‌ شیر و گوشت زاگرس بازدید کردند.

پرویز اوسطی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این شرکت ظرفیت دارد که زنجیره ارزش را به طور کامل در خود شکل دهد، گفت: سایر زنجیره‌ها در کنار کارخانه خوراک دام در اسرع وقت راه‌اندازی شود هرچند که باید زودتر از این‌ها این کارها انجام می‌شد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پرورش علوفه را کار ارزشمند این استان دانست و افزود: البته تسهیل جو که برای اولین بار انجام شد شاید یکی از راهکارهای کمبود علوفه در کشور به ویژه در شرایط خشکسالی باشد.

وی ادامه داد: پرورش علوفه به سبک هیدروپونیک در چنین شرکتی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد این الگو را در استان خراسان جنوبی داریم که در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌کند.

اوسطی با بیان اینکه این استان تا کنون در حوزه تولید کود وارد نشده است، اظهار داشت: می‌توانید تولید کودهای عالی و زیستی را در قالب زنجیره انجام دهید و این استان به عنوان پایلوت برای تولید کودهای ورنی‌کمپست و سایر کودها که برای تولید محصول سالم مورد استفاده قرار می‌گیرند انتخاب شود.

وی افزود: تصفیه‌خانه یکی از ظرفیت‌های این استان است که می‌توانید آب بعد تصفیه را برای احداث باغات آبی و دیم استفاده کنید.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: این شرکت می‌تواند در تولید شیر به مناطق اطراف کمک و شرکت‌های کوچک شیر در مناطق روستایی را تقویت کند که این امر کمکی به صنعت کشور است.

تولید روزانه ۱۰۵ تن شیر در شرکت شیر و گوشت زاگرس

در ادامه جلال تیموری گفت: این شرکت یک گله با ۵ هزار و ۹۰۰ رأس دام دارد که ۳ هزار رأس آن مولد است و این تعداد روزانه ۱۰۵ تن شیر تولید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گوشت و شیر زاگرس شهرکرد ادامه داد: پیش‌بینی تولید شیر این شرکت در سال جاری ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن است که در حال حاضر ۲۳ هزار تن تولید شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا