چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری مرکز تولید و پرورش اسب ترکمن می‌شود

اصغر قائدامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: اسب ترکمن، تنها نژاد با قابلیت حضور در رشته‌های متنوع مسابقات مختلف جهانی است و اگر نگاهی به نژاد قهرمانان میادین سوارکاری در انگلیس و آمریکا بیندازیم، به اسب‌های ترکمن می‌رسیم.

مسئول امور استان‌های فدراسیون سوارکاری با اشاره به پیشینه اسب‌های ترکمن افزود: این نژاد با سابقه حضور قدرتمند در میادین جنگی، دارای چابکی، هوش، اندام زیبا است از همین رو باید از این توان برای بازگشت قدرتمند به میادین ورزشی استفاده کرد.

قائدامینی ادامه داد: طی ۷ سال گذشته با حمایت رئیس فدراسیون سوارکاری، کارگروه تخصصی اسب‌های ایرانی را تشکیل داده‌ایم که منجر به راه‌اندازی کمیته اسب ترکمن در کشور شد و هم اکنون نیز با برگزاری ۵ جشنواره در طول سال به دنبال ارتقای سطح تولیدات این نژاد اصیل، تبادل اطلاعات و ایجاد رقابت دوستانه هستیم.

رئیس کمیته اسب ترکمن کشور از تدوین برنامه ۵ ساله برای کسب سهمیه از بازارهای جهانی خبر داد و اضافه کرد: نژادهای اسب ایرانی هم اکنون در سطح جهان جایگاه دارد که اگر به عنوان یک صنعت اشتغال‌آفرین و درآمدزا نیز به این ورزش نگاه کنیم، قطعا می‌تواند گره‌گشای برخی مشکلات بخصوص در مناطق محروم باشد.

قائدامینی در پایان از تشکیل کمیته توسعه اسب در چهارمحال و بختیاری با هدف تبدیل شدن این استان به یکی از مراکز تولید و پرورش اسب در کشور خبر داد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا