Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان برگزیدگان خود را شناخت - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان برگزیدگان خود را شناخت

خبرگزاری برگزیده های ایران اصفهان- فائزه سراجان: در آخرین نفس‌های پاییز در جست‌وجوی سالن بهزیستی بودم، پس از عبور از میدان خواجو، وارد سالن شدم، روی صندلی‌های آبی سالن نشستم، به نظر می‌رسید همه دست‌اندرکاران اجرای این برنامه از معلولان باشند. 

سرود جمهوری اسلامی پخش و رسما برنامه آغاز شد، تمایز پخش سرود جمهوری اسلامی با برنامه‌های دیگر این بود که چند خانم با لباس محلی و رنگارنگ روی صحنه، سرود را با حرکات دست و لب، می‌خواندند و در واقع برای ناشنوایان ترجمه می‌کردند. 

پس از آن چراغ‌ها خاموش شد، بر پرده سفید سالن، چند فیلم مختص معلولان نمایش داده شد و فیلم‌های برگزیده جشنواره بود، فیلم «چند دقیقه با من باش»، معلولی روی ویلچر را نشان داد و مشکلاتی که در معابر شهری برای عبور و مرور دارد؛ همزمان با پخش فیلم یکی از معلولان بالای سن، درحالی‌که که روی ویلچر نشسته بود عکاسی می‌کرد؛ فیلم دیگری نیز منتشر و معلولانی را نشان داد که روی ویلچر نشسته‌اند، ولی بدمینتون بازی می‌کنند و معلولیت محدودیت نیست را، در عمل ثابت کردند. 

مجری از منصور گلناری، دبیر چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان دعوت می‌کند تا چند کلمه‌ای را صحبت کند، کسی که بنیان‌گذار این جشنواره بوده و برای معلولان دغدغه داشته است. 

وی ضمن تشکر از عوامل اجرای جشنواره، اظهار کرد: جشنواره گذاشتن امروزه برای هر کاری مد شده که در جای خود قابل تقدیر است، اگر جشنواره بدون هدف و آینده‌نگری برگزار شود، اثری جز اتلاف وقت و هزینه نخواهد داشت. 
گلناری افزود: سعی کردیم با نوآوری اثر موثر عنوان جشنواره امسال است، در حوزه رسانه‌های ما امر مطالبه‌گری و پیگیری ضعیف است و نزدیک به ۸۰ درصد رسانه‌ها به عنصر «که» می‌پردازند، اما رسانه‌های مدرن امروزه باید بیش از ۸۰ درصد به عنصر «چرا» و«چگونه» بپردازند.

دبیر چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان تصریح کرد: هدف جشنواره چهارم این است که به خبرنگاران، عکاسان بگوید باید اثر شما داری تاثیر باشد، اگر گزارشی منتشر می‌کنید و عکسی منتشر می‌کنید دنبال نتیجه باشید، امسال آثاری را داوری کردیم که نتیجه اثر هم همراه اثر بود. 

وی تصریح کردک آثار کم بود و انتظاری بیش از این نداشتیم ولی سال آینده فقط اثر موثر پذیرفته خواهد شد، بخش جنبی آثار براساس مسائل فنی ارزیابی خواهد شد. 

گلناری با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور، فقر فرهنگی است، خاطرنشان کرد: سیاست، اقتصاد و..بدون فرهنگ بی‌فایده است، علم بدون اخلاق بمب هسته‌ای خواهد شد، باید در زمینه فرهنگ تلاش و هزینه شود، برای این جشنواره اگر در تهران برگزار شود حداقل ۳۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود ما به سختی یک دهم از آن را تهیه کردیم، پول صندلی برخی مسوولین که روی آن می‌نشینند از پول جشنواره ما بیشتر است .

تا برای فرهنگ هزینه نکنیم اتفاق مثبتی نمی افتد

دبیر چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان خاطرنشان کرد: معلولان انبار بذر هستند و منتظر چند قطره آب، یعنی توجه صادقانه تا بتوانند مثل بقیه مردم زندگی کنند، معلولین نیازمند ترحم نیستند.

گلناری ضمن اشاره به اینکه باید مثل مناسب‌سازی معابر به مناسب‌سازی فرهنگی هم فکر کنیم، گفت: نگاه‌های نادرست ما باعث می‌شود معلولان خانه را به بیرون ترجیح دهند. 

ولی‌الله نصر اصفهانی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: دیدن این که با توجه به اینکه جامعه معلول و محدودی که داریم، اینقدر فعال هستند، ۱فر تا صد این برنامه توسط افرادی که به نوعی محدودیت دارند، اجرا شده است، ما در بهزیستی کمترین سهم در برپایی جشنواره داشتیم. 

وی با اشاره به اینکه هفته جهانی معلولان را پشت سر گذاشتیم، روزی باید روز معلولین را جشن بگیریم، که همه مسؤولان وظایف خود را نسبت به معلولان عمل کنند، سازمان نطام مهندسی قرار شد از این به بعد اماکنی که مجوز شروع را دریافت می‌کنند پروانه از سازمان ما دریافت کنند، امیدواریم صدا و سیما همانطور که قهرمانی‌ها در پارالمپیک صدا و سیما پوشش می‌دهد، سایر موضوعات معلولان را پوشش دهیم؛ در اصفهان در پاراآسیایی 
۶ مدال طلا، ۸ مدال نقره و ۵ مدال برنز را کسب کردند، امید است همه دستگاه‌ها با همکاری هم برای خدمت به معلولان بکوشند. 

به گزارش برگزیده های ایران، برگزیدگان این جشنواره در پایان معرفی شدند که در بخش تیتر آزاده خرم از  ایلام، شهرام نیکویان از سیرجان، توحید مهدوی از اردبیل، بخش دلنوشته دلیز عاشقی از تبریز،  عظیمه ایرانپور از اصفهان، عاطفه حیدرزاده از نور مازندران برگزیده شدند.

در بخش عکس نیز محمدعباس نژاد فرد از تهران، شقایق شیراوژن از بندرانزلی، احمد فیاض از مشهد، زهرا حاجی‌زاده از اصفهان  و دربخش کاریکاتور سهیل محمدی از اراک، مریم پگاه راد از شیراز حائز رتبه شدند.

در بخش خبر نیز فرزاد نویدی از کرمانشاه، آزاده خرم از ایلام، توحید مهدوی از اردبیل و صادقه رضوی‌زاده از اصفهان؛ در بخش داستان کوتاه وحیده چهره‌عالم از شیراز، زهره پوربابکان از شیراز و فاطمه طایی از سمیرم 
و در بخش مصاحبه مکتوب: طاهره شفیعی از اصفهان، مریم خباز از تهران، ربابه محمدزاده از آمل و فاطمه سعیدپور از بابل و در بخش مقاله اجتماعی نگین حیدری، عاطفه ابراهیمی از یزد، علی صمدی از مشهدحائز رتبه شدند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا