خراسان شمالی

چهار هزار خانوار در خراسان شمالی از نعمت گاز طبیعی محروم هستند

مجتبی شکوری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در بجنورد اظهار کرد: در خراسان شمالی چهار هزار و ۷۶ خانوار از نعمت گاز طبیعی محروم هستند که بخش زیادی از این خانوارها مربوط به شهرستان راز و جرگلان هستند.

وی ادامه داد: ۴۷۳ خانوار در اسفراین، ۱۸۲ خانوار در جاجرم، ۵۱۸ مورد در بجنورد، ۷۶۵ مورد در مانه و سملقان، یک هزار و ۷۸۴ خانوار در راز و جرگلان، شیروان ۲۶۸ مورد و ۸۶ خانوار در فاروج فاقد گاز طبیعی هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی اضافه کرد: با هدف جلوگیری از سواستفاده از مصرف کپسول های گاز در سوخت خودرو طرح گاز مایع (LPG) مقرر شد که خانواده هایی که از نعمت گاز محروم هستند اطلاعات خود را در سامانه این اداره ثبت کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این خانوارها بعد از ثبت نام در این سامانه، سهمیه مورد نیاز خانواده در کارت بانکی آنها شارژ و عوامل توزیع، کپسول های مورد نیاز را در درب منازل تحویل خواهند داد.

شکوری با اشاره به اینکه خانوارهای محروم از گاز طبیعی، نفت سفید برای کارت سوخت آنها شارژ می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به هر خانواده دو هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت اختصاص پیدا کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین برای فصل های سرد سال، از ماه آذر تا اسفند ماه برای هر خانواده یک هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که علاوه بر این روستاهایی که با نیاز بیشتری مواجه هستند، با هماهنگی از طریق بخشداری، فرمانداری و دهیاری می توانند سهمیه بیشتری را دریافت کنند.

شکوری اضافه کرد: همچنین در بخش سوخت عشایری استان نیز پنج شرکت تعاونی توزیع سوخت را برعهده دارند که سهمیه هر خانوار به صورت ماهانه ۱۵۰ لیتر است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی بیان داشت: گفتنی است که برای عشایری که در مراه تپه مستقر هستند نیز طی هماهنگی با استان گلستان و بازدیدهای مشترکی که انجام شده تا براساس روال سوخت به آنها تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از خانوارها در استان علمک گازشان وصل شده، اما گازکشی منزل صورت نگرفته، گفت: این منازل از زمانی که برای درخواست گازکشی منازلشان در سایت اقدام به ثبت نام کرده اند، از سمت شرکت گاز در لیست خانوارهای گازکشی شده قرار گرفته اند.

شکوری خاطرنشان کرد: گروه زیادی از این خانوار ها به دلیل نداشتن تمکن مالی موفق به ادامه گازکشی نشده اند، از طرفی از دریافت کارت شارژ سوخت نیز محروم شده اند.

وی افزود: به هرکدام از این خانوارها در طول سال ۲۰۰ لیتر نفت از سمت شرکت فرآورده های نفتی تحویل داده می شود اما شارژ ماهانه در کارت های بانکی شان تعلق نمی گیرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا