Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
چه خبر از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سمنان؟ - خبرگزاری برگزیده های ایران
سمنان

چه خبر از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سمنان؟

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه پیشگیری و بررسی وضع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بازدیدهای دوره‌ای متخصصان دامپزشکی و نظارت بر امر تولید و سلامت طیور استان، تشدید شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ از چهار کانون شناسایی‌شده برای بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، یک مورد در استان سمنان بود که این مهم هشداری برای استان است و ضرورت دارد، مراقبت‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه این استان در تولید طیور در کشور جایگاه مناسبی دارد، بیان کرد: اگر در این زمینه با مشکل مواجه شویم، علاوه بر مباحث و مشکلات مرتبط با سلامت مردم، با کاهش تولید و اخلال اقتصادی نیز مواجه می‌شویم که نیاز است تا رصد و نظارت مستمر و بازدیدهای دوره‌ای در دستور کار باشد.

خجسته پور گفت: گشت‌های مشترک و همچنین تیم‌های تخصصی نظارت دامپزشکی افزایش یابد تا شاهد ایجاد کانون‌های جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان نباشیم.

وی افزود: زنده‌فروشی طیور می‌تواند یکی از کانون‌های انتقال بیماری باشد که باید با توجه به استانداردهای سازمان دامپزشکی به این مهم توجه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: آموزش برای حوزه‌های صنعتی تولید طیور و همچنین روستاییان و کسانیکه مرتبط با امر طیور بوده و طیور بومی را پرورش می‌دهند در دستور کار قرار گیرد.

خجسته پور بیان کرد: هرگونه بازدیدی در بحث مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان سمنان باید تحت نظر و با هماهنگی دامپزشکی استان صورت گیرد و مهم است تا خارج از این مهم بازدیدی به انجام نرسد.

وی افزود: جابجه‌ایی طیور نیز یکی دیگر از مباحثی است که اگر به‌صورت غیراستاندارد صورت گیرد، باعث نشر بیماری است که ضرورت دارد تا نیروی انتظامی و دامپزشکی و سایر دستگاه‌های متولی امر در این خصوص پای کار باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا