اجتماعی

چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟

چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، شهنام عرشی با بیان این که گروه‌های پرخطر از اواسط شهریور به بعد نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند، اظهار کرد: معمولاً در آبان ماه هر سال، شاهد اوج پیک آنفلوآنزا در کشور هستیم؛ افرادی که سن بیشتر از ۶۰ سال و بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت شدید، بیماری‌های ریوی و یا بیماری‌هایی دارند که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، حتماً باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی افزود: در این فصل و همچنین فصل پاییز نیاز است افرادی که علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارند، حتماً از ماسک استفاده کرده و در روزهایی که علائم تب دارند، یک تا سه روز در منزل بمانند و استراحت کنند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، بر اساس آخرین دستورالعمل کمیته ملی واکسیناسیون کووید۱۹، افراد بالاتر از ۶۰ سال سن، در صورتی که در یک‌سال گذشته واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، یک نوبت یادآور واکسن کرونا تزریق کنند.

آن‌چه باید درباره سویه جدید کرونا بدانید/ علائم سویه “پیرولا” چیست؟

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی گفت: در شهریورماه و اوایل پاییز، ممکن است شاهد بیماری‌ها و اسهال‌های روده‌ای باشیم، بنابراین شست‌وشوی دست قبل از مصرف غذا، پرهیز از مصرف غذای خام و سالاد در بیرون از منزل را توصیه می‌کنیم.

عرشی افزود: اگر افرادی اسهال شدید داشته باشند و مدت آن بیشتر از یکی دو روز شده باشد، توصیه بر این است که در اولین فرصت به پزشک معالج، مراجعه و درمان‌های لازم را دریافت کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که از سفرهای با تجمع بالا باز می‌گردند، در صورت وجود علائم سرماخوردگی به مدت دو تا سه روز در منزل بمانند و اگر به هر دلیلی مجبور به ترک منزل و دارای علائمی مانند عطسه، سرفه و آبریزش بینی هستند، حتماً از ماسک استفاده کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا