Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
چگونه از سلامت خود در برابر «اُمیکرون» حفاظت کنیم؟ - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

چگونه از سلامت خود در برابر «اُمیکرون» حفاظت کنیم؟

کامران قدس روز پنجشنبه در گفت و گو با برگزیده های ایران، ابراز داشت: بهبود شرایط شهرهای استان سمنان از لحاظ شیوع کرونا به دلیل ایمنی ایجاد شده از طریق تزریق واکسن و رعایت نکات بهداشتی است و انتظار می‌رود افرادی که تا این لحظه برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند برای پایداری شرایط و قطع زنجیره شیوع کرونا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر واکسن به اندازه کافی وجود دارد و منتظر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون هستیم، افزود: کوتاهی در تزریق واکسن امکان جهش ویروس را فراهم می‌کند و بسیار خطرناک است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با تاکید بر حضور آحاد جامعه برای انجام واکسیناسیون، گفت: حدود ۹۲ درصد جمعیت تحت پوشش این دانشگاه دز اول و ۸۲ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و پوشش ۱۰۰ درصدی آن، بیان کرد: تزریق نوبت سوم واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا از روز ۱۶ آذر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشگی استان سمنان آغاز شد.

وی تصریح کرد: نوبت سوم تزریق واکسن علیه ویروس کرونا برای گروه سنی ۴۰ سال به بالا که سه ماه از زمان واکسن دوم آنان گذشته باشد، انجام می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: گروه سنی ۴۰ سال به بالا که واکسن برکت، بهارات و سینوفارم تزریق کرده اند، پس از گذشت سه ماه از زمان تزریق واکسن دوم می‌توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
وی افزود: واکسیناسیون نوبت سوم در ابتدا برای نیروهای حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و افرادی که در معرض ابتلای شدید این بیماری بودند و گروه سنی ۶۰ سال به بالا از ۱۴ مهرماه آغاز شد.

قدس افزود: هم‌زمانی بسیاری از بیماری‌ها با تزریق واکسن به ویژه در افراد با سن بالا این شائبه را ایجاد کرد که این بیماری‌ها از عوارض واکسن است. در حالی که تاکنون حدود ۵ میلیارد دز واکسن در جهان تزریق شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: در مراکز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا آمادگی کامل برای آگاهی بخشی شهروندان درباره واکسیناسیون وجود دارد.

به گزارش برگزیده های ایران، شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر جزو مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان است.

طبق اعلام جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی ۲ شهرستان در استان سمنان تغییر رنگ داشت و در مجموع استان از وضعیت نارنجی کرونایی خارج شد.

به گزارش برگزیده های ایران، طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز جمعه ۱۲ آذر ١۴٠٠  که جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی را در سامانه ماسک منتشر کرد، شهرستان های دامغان، شاهرود، سمنان، گرمسار، مهدیشهر و سرخه، در وضعیت زرد و شهرستان‌های آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا