قزوین

چگونه باتری مناسب خودرو خود انتخاب کنیم؟

به گزارش گروه تبلیغات و آگهی خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، باتری ماشین یکی از اصلی ترین بخش های تامین کننده انرژی درونی خودروهاست و به دلیل اینکه میزان سلامتی آن بر کیفیت راندمان خودرو تاثیر می‌گذارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما امداد باتری آنچه در خرید باتری مناسب برای خودرو مهم است توجه به مشخصه های زیر است:

نوع باتری: باتری های خودرویی به دو دسته اسیدی (سیلد) و اتمی (غیر سیلد) تقسیم بندی می شوند.

باتری های اسیدی از صفحات سرب و کلسیم تشکیل شده اند در این نوع باتری ها عمل دشارژ شدن به ندرت اتفاق می افتد و همچنین زمان کمی برای شارژ شدن نیاز دارند. باتری های اسیدی نسبت به نوع اتمی طول عمر مفید بیش تری دارند ولی در صورت دشارژ شدن متریال آن معیوب شده و خاصیت خود را از دست می دهند.

دو نوع باتری رایج موجود در بازار، باتری های اسیدی و باتری های سیلد اسید هستند که باتری های سیلد اسید دارای طرفداران بیشتری هستند. این دو نوع باتری تفاوت ها و شباهات هایی دارند که باعث شده است تا باتری های سیلد اسید طرفداران بیشتری را به خود جذب کنند. باتری سوزوکی کارخانه سپاهان باتری نیز از نوع سیلد اسید است و از بتهرین باتری های موجود در ایران و خاورمیانه است.

باتری های سیلد اسید دارای نگهداری آسان تری هستند زیرا درب این باتری ها به بدنه باتری مهر و موم شده است و آب الکترولیت این باتری ها در مقدار زیاد تبخیر نمی شود و سطح الکترولیت باتری به مقدار زیاد و چشمگیری کاهش پیدا نمی کند و نیازی نیست تا شما به صورت ماهیانه باتری را از نظر سطح الکترولیت بررسی کنید، اما باتری های اسیدی دارای درب های پیچی هستند که باعث تبخیر و رها شدن بیش از حد آب الکترولیت باتری می شود و نیازمند این است که سطح الکترولیت باتری را بررسی کنید و در صورت کم شدن آب الکترولیت باتری، به آن آب مکقطر اضافه کنید.

برای تهیه باتری های سیلد اسید می توانید با امداد باتری تماس بگیرید.

آمپر ساعت باتری (AH):

این یکا ظرفیت ذخیره سازی باتری را نشان می دهد; این ظرفیت بر اساس ۲۰ ساعت در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال باتری ال۹۰ که ۶۰ آمپر است، میتواند جریان ۳ آمپر را در ۲۰ ساعت تامین کند.

به عبارت دیگر ظرفیت ذخیره باتری باتری در شرایط فول شارژ از حاصل ضرب جریان در ۲۰ساعت بدست می آید.

ظرفیت باتری به تعدادی از فاکتور ها از قبیل: وزن بدنه فعال، چگالی مواد فعال، چسبندگی ماده فعال به شبکه، میزان تخلیه، دما و… بستگی دارد.

کمپانی های ساخت خودرو آمپراژی را به عنوان حداقل آمپر (آمپر فابریک شرکت) مشخص می کنند. این عدد بر اساس میزان مصرف انرژی تولیدی آن ها مشخص شده است. در صورتی که تجهیزات اضافی مثل سیستم صوتی، صفحه نمایش و یا بوق های متفاوت روی خودرو نصب است باید از آمپر بالاتر استفاده کرد. مثلا ۶۶ آمپر فابریک شرکت است که باتری ۷۴ آمپر نیز مناسب این خودرو است.

ابعاد باتری:

 ابعاد باتری با موتور خودرو متناسب است. سایز محفظه باتری اتومبیل ها باهم متفاوت است مثلا ۶۰ آمپر است ( سراتو های تولید شرکت سراتو از باتری اوربیتال استفاده می نمایند ) که البته شایان ذکر است با توجه به مدل ساخت و همچنین داخلی یا وارداتی بودن آن قالب مناسب آن می تواند L2 و یا D23 باشد. دقت نکردن به این موضوع موجب درست قرار نگرفتن باتری در محفظه مخصوص و در نتیجه تکان خوردن و آسیب دیدن باتری ماشین می شود.

مکان قرارگیری قطب های مثبت و منفی: برخی از باتری ها دارای آمپراژ و ابعاد یکسان هستند ولی جهت قرار گیری قطب ها با هم متفاوت است. برای مثال خودرو لکسوسIS300، ۷۰ آمپر قطب راست (۷۰۲۴) است ولی لکسوس RX350، ۷۰ آمپر قطب چپ (۷۰۲۹) است.

شایان ذکر است شرکت امداد باتری تامین کننده تمامی باتری ها برای هر خودرویی است. این شرکت باتری اوربیتال را به عنوان  یکی از بهترین برندهای سپاهان باتری به مشتریان گرامی پیشنهاد می دهد.

به منظور ثبت سفارش باتری و استفاده از خدمات گارانتی باتری اوربیتال و  مشاوره برای انتخاب باتری مناسب برای خودرو خود کافیست با شماره  ۸۸۸۶۶۲۸۳ تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است استفاده از خدمات باتری اوربیتال بصورت کم هزینه قابل ارایه می باشد.

کارشناسان فروش امداد باتری در تمامی ایام هفته به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس ها و خدمت رسانی به شما هستند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا