سبک زندگی

چگونه کفش‌های ورزشی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن کفش ورزشی از آن جهت که به راحتی می‌تواند بو بگیرد یا کثیف شد به شدت مهم است. یادگیری نکات مهم از جهتی دیگر ضروری است چرا که با اشتباه کردن در تمیر کردن کفش ورزشی می‌توانید به آن آسیب بزنید و دیگر کفش دلخواه خود را نداشته باشید. ادامه مطلب را بخوانید تا با روش‌های تمیز کردن کفش ورزشی و نکات ضروری آن آشنا شوید.

شت‌وشوی کفش با دست

قبل از شستشوی کفش ها باید هر گونه آلودگی و را از کفش جدا کنید. برای این کار از یک مسواک قدیمی یا برس تمیزکاری خشک استفاده کنید. آب گرم را با پودر لباسشویی مخلوط کنید. سینک را با آب گرم پر کنید. سپس مقدار کمی پودر لباسشویی اضافه کنید و مخلوط کنید. یک تکه اسنفج را برای از بین بردن ماده شوینده با آب تمیز خیس کنید. بعد از برطرف کردن لکه ها و آلودگی ها اسفنج یا پارچه دوم را در آبگرم بدون ماده پاک کننده خیس کنید. اسفنج را روی کفش بمالید تا همه مواد شوینده اضافه را از بین ببرید. کفش‌ها در مجاورت هوا خشک  کنید یا آنها را در دمای اتاق بگذارید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شوند.

چگونه کفش‌های ورزشی را تمیز کنیم؟

جلوگیری از بو گرفتن کفش

گرفتن بوی کفش کار پردردسری است پس بهتر است روش‌هایی را به کار ببرید تا مانع بو گرفتن کفش شوید. همیشه جوراب بپوشید. بدون جوراب، عرق در کفش است انباشته شده و باکتری ها در این رطوبت رشد خواهند کرد و کفشتان بوی ناخوشایندی خواهد گرفت. پاشیدن پودر پا روی کفی ها قبل از بستن بند ها به جذب مقداری از رطوبت کمک می‌کند و از ایجاد بو در کفش جلوگیری خواهد کرد.

تمیز کردن جداگانه کفی و بندها

کفی ها و بندهای کفش را جدا کنید و آنها را جداگانه تمیز کنید. اگر در حال حاضر کفش هایتان بدبو هستند می توانید برای از بین بردن بو کفی‌ها را تمیز کنید. کفی‌ها را از داخل کفش خارج کرده آنها را با یک اسفنج خیس شده در آب و پودر لباسشویی تمیز کنید. با اسفنج خیس دوم برای از بین بردن پودر آن را تمیز کنید و سپس اجازه دهید کفی ها در مجاورت هوا خشک شوند. همچنین برای تمیز کردن بند کفش‌ها با پاشیدن کمی از پودر لباسشویی روی لکه ها کار را شروع کنید. قبل از قرار دادن آنها در آب گرم از انگشتان برای مالیدن پودر لباسشویی استفاده کنید. در تمامی مراحل تلاش کنید نقاطی از کفش که از چرم یا فوم ساخته شده خیس نشوند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا