اخبار روز

چین: آمریکا منبع اصلی تهدید هسته‌ای است

چین: آمریکا منبع اصلی تهدید هسته‌ای است

به گزارش وزارت امور خارجه چین، «مائو نینگ» سخنگوی این وزارتخانه امروز جمعه آمریکا را منبع اصلی تهدید هسته ای در جهان خواند.

وی در یک نشست خبری و در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات «الیزابت شروود راندل» مشاور وزارت امنیت داخلی آمریکا که گفته است واشنگتن باید برای کاهش تهدید هسته ای چین سرمایه گذاری کند، آمریکا را اصلی ترین تهدید هسته یا دانست و گفت: تهدید هسته‌ای نامیدن چین بهانه‌ای مناسب برای آمریکا به منظور گسترش زرادخانه هسته‌ای خود و حفظ هژمونی نظامی است.

وی تاکید کرد که چین همواره در مورد سیاست هسته‌ای خود بسیار محتاط و مسئولیت‌پذیر بوده و از یک استراتژی دفاعی هسته‌ای و سیاست «عدم استفاده از تسلیحات هسته ای به عنوان نخستین کشور» پیروی کرده و توانایی‌های هسته‌ای خود را در حداقل سطح مورد نیاز امنیت ملی حفظ کرده است.

مائو گفت که چین عمیقا به تعهدات خود در زمینه عدم اشاعه هسته ای عمل کرده و از یک رویکرد منطقی، هماهنگ و متعادل برای امنیت هسته ای پیروی می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پایان از آمریکا خواست تا گام های عملی و معناداری برای کاهش خطرات هسته ای بردارد و برای حفظ ثبات استراتژیک صلح و امنیت منطقه ای و جهانی مسئولانه رفتار کند.

آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای دارای تسلیحات هسته ای در سال های اخیر سرمایه گذاری بسیاری برای ارتقاء سه گانه هسته ای خود انجام داده و نقش تسلیحات اتمی را در سیاست امنیت ملی خود افزایش داده و شبکه ای از اتحاد نظامی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا