اخبار روز

چین بدون شلیک یک گلوله هم می‌تواند تایوان را بگیرد

چین بدون شلیک یک گلوله هم می‌تواند تایوان را بگیرد

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، جک کین، معاون سابق فرماندهی ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: تعداد کشتی‌ها، هواپیماها و موشک‌های دفاعی و تهاجمی چین در غرب اقیانوس آرام از ما بیشتر است.

با این حال، این ژنرال بازنشسته پیش‌بینی کرد که «احتمالا چین به جای حمله مستقیم، سعی کند با محاصره کامل تایوان این جزیره را تحت کنترل خود در آورد.»

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس گرفتن آن می‌داند. آمریکا بزرگترین تامین‌کننده تسلیحاتی این جزیره بوده و بارها اعلام کرده که در صورت حمله چین به تایوان، به طریقی از این جزیره دفاع خواهد کرد.

کین گفت که چین می‌تواند بدون تحمل هزینه‌های گزاف تقابل مستقیم، بدون «شلیک حتی یک گلوله» به هدف خود دست یابد. به گفته او، پکن برای این کار ابتدا باید بر حریم هوایی و همچنین راه‌های دریایی تایوان مسلط شود.

او گفت که آمریکا بهتر است برای پیشگیری از جنگ، قدرت بازدارندگی خود در این منطقه را افزایش دهد. او باور دارد که واشنگتن باید تولید تسلیحاتی خود را افزایش داده و ارسال سلاح به تایوان را هم دو برابر کند.

به گفته این ژنرال سابق ارتش آمریکا، یک نکته مهم دیگر این است که واشنگتن باید مطمئن شود در صورت درگیری با چین، متحدانش در این منطقه – از جمله استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و فیلیپین – حامی پنتاگون خواهند بود.

این در حالیست که هفته گذشته لی کچیانگ، نخست‌وزیر وقت چین بر عزم این کشور برای پس گرفتن «صلح‌آمیز تایوان» تاکید کرد و گفت که اقداماتی قاطع برای مقابله با استقلال این جزیره انجام خواهد داد.

او همچنین اعلام کرد که بودجه نظامی چین با ۷.۲ درصد افزایش، به ۲۳۰ میلیون دلار خواهد رسید.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا