اخبار ورزشی

ژاپن را الکی گنده کرده بودیم!

ژاپن را الکی گنده کرده بودیم!

مهدیه دریابیگی ؛ تیم ملی توانست ژاپن را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی جام ملتها برود. بازی ملی پوشان در نیمه اول و تک گلی که ایران دریافت کرده بود باعث شد تا فوتبالدوستان تا حدود زیادی نسبت به برد ایران نا امید شوند و در نیمه دوم شاگردان قلعه نویی نمایش متفاوتی داشتند تا جایی که بارها مدافعان تیم ژاپن را به اشتباه انداختند و در یکی از این صحنه ها در نهایت اشتباه مدافعان ژاپن پنالتی به تیم ملی ایران هدیه داد و در نهایت این ضربه نیز در لحظه ای تبدیل به گل شد که راهی برای جبران ژاپن نگذاشت. حالا اما تیم ملی ایران به مرحله نیمه نهایی رسیده جایی که باید با میزبان مسابقات بازی کند و اگر قطر را شکست دهد به فینال جام ملتها خواهد رسید. ملی پوشان که تا اینجا توانستند خودشان را برسانند تمام تلاش خود را می‌کنند تا حسرت نزدیک نیم قرن ایرانی ها را برطرف کرده و به قهرمانی جام برسند. اتفاقی که دور از دسترس نیست و با تلاش مضاعف به آن خواهند رسید. در همین راستا و همچنین شرایط فعلی استقلال با بیژن طاهری سرپرست سابق استقلال هم کلام شدیم.

*عملکرد تیم ملی را تا اینجای کار چطور ارزیابی کردید؟

تیم ملی در بازی‌های اول چندان قوی عمل نکرد و به نظر می‌رسید قلعه نویی با تغییر چند باره ارنج خود قصد دارد تا ترکیب نهایی اش مقابل تیم‌هایی مثل ژاپن و کره را بشناسد . این تفکر قلعه نویی هم جواب داد و تیم ملی در نیمه دوم بازی با ژاپن عالی کار کرد و نتیجه اش را دید .

*بازی با ژاپن چطور بود؟

به نظرم ژاپن را طی این چند وقته الکی بزرگ کرده بودند و باعث شد تا تیم ملی از این تیم بترسد و فکر می‌کردند ژاپن ترسناک است، اما با گلی که از این تیم در نیمه اول خورردند ترسشان ریخت و توانستند بازی خودشان را به معرض نمایش بگذارند. دفاع ژاپن متزلزل نشان داد و بازیکنان ما هم به بازی زیبایی را به معرض نمایش گذاشتند .

*شاید تا پیش از این گفته می‌شد با سرمربی ایرانی نمی‌توانیم در جام ملتها موفق شویم!

من می‌خواستم همین را بگویم . دائما مربیان وطنی را زیر سوال می‌بردند ، اما کی روش در هشت سال حضورش چه دستاوردی داشت ما دو جام آسیایی را از دست دادیم. اصلا وقتی کی روش آمد قرار بود که در جام ملتها کاری کند وگرنه رفتن به جام جهانی کاری ندارد و ما با تیم امید خودمان هم می‌توانیم به این جام برویم.

*بازی با قطر در پیش داریم و این ترس وجود دارد که در صورت زدن یک گل توسط این تیم، وقت کشی کنند و اجازه ندهند تیم ملی ما بازی کند.

اصلا قطر نمی‌تواند به ما گل بزند که کار به وقت کشی برسد. من بازی قطر و ازبک را دیدم سطح جام ملتها را با بازی خودشان پایین آورده بودند. ما جلوی ژاپن هم نباید گل می‌خوردیم و شاید بازیکنان به خاطر ترسی که داشتند این اتفاق افتاد، اما قطر قطعا نمی‌تواند به ما گل بزند و به راحتی این تیم را می‌بریم.

*به نظر می‌رسد تیم ملی ایران و کروه جنوبی فینالیست شوند نظرتان در خصوص این بازی چیست؟

کره از ژاپن بهتر است. کره ای ها قدرت بدنی بهتری نسبت به ظزاپنی ها دارند و دفاعشان مستحکم تر است قطعا کار ما مقابل این تیم سخت می‌شود اما ما فعلا باید به بازی با قطر فکر کنیم و بعد اگر بهد فینال رسیدیم در مورد کره تصمیم بگیریم. هرچند که کادرفنی تیم ملی از همین حالا کره را نیز انالیز کرده اند.

*فکر می‌کنید این تیم ملی بتواند حسرت نیم قرن قهرمان نشدن را برآورده کند؟

من فکر می‌کنم این تیم ملی بتواند چون دیگر خیلی از بازیکنان فعلی تیم ملی در جام بعدی نخواهند بود و باید این قهرمانی را از خود به یادگار بگذارند .

*تاکنون عملکرد کدام یک از ملی پوشان را بیشتر پسندید؟

درست است که کارشناسان در هر بازی یکی از انتخاب می‌کنند مثل حاج صفی یا محبی. اما من تا این لحظه عملکرد شجاع خلیل زاده را خیلی پسندیدم فکر می‌کنم تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام می‌دهد.

*کمی هم از وضعیت تیم استقلال صحبت کنیم طی چند وقت اخیر وضعیت این تیم خیلی آشفته بوده و دوباره اختلاف بین خطیر و نکونام از سر گرفته شده است.

این را بگویم که همیشه اختلاف بین مدیریت و مربی بوده است. اما به شخصه حتی اگر در استقلال هم نباشم آرزوی موفقیت این تیم دارم و استقلال تاکنون خوب کار کرده است.

*فکر می‌کنید استقلال فصل جاری بتواند با هدایت نکونام قهرمان شود؟

صد در صد این تیم لایق قهرمانی است و در نیم فصل اول هم با وجود تمام مشکلات قهرمان شد و فکر می‌کنم امسال با نکونام قهرمان شود.

بیشتر بخوانید:

برای دوست خوبم محمد رضا احمدی / در مسیر خیابانیسم شدن!

کی‌روش یا قلعه‌نویی؟ / پنج نما از یک ایران – ژاپن تاریخی

عکس‌| هوادار معروف ژاپنی کنار ستارگان تیم ملی

۲۵۱ ۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا