اخبار روز

کابوس بدتر از حمله هسته‌ای علیه اسرائیل چیست؟

کابوس بدتر از حمله هسته‌ای علیه اسرائیل چیست؟

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، رسانه‌های فلسطینی به نقل از اظهارات سرلشگر احتیاط اسحاق بریک از کارشناسان معروف نظامی رژیم صهیونیستی در رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند او به صهیونیست‌ها نسبت به کمربندی از ۲۵۰ هزار موشکی که از همه سو آنها را محاصره کرده هشدار داد.

در ادامه این گزارش آمده است، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه به نقل از بریک، واژه حلقه خفه کننده را منتشر کرده و اعلام کردند، صدها هزار موشک دقیق و نقطه زن با کلاهک‌های جنگی صدها کیلوگرمی به همراه گلوله‌های موشکی دیگر و هزاران هواپیمای بدون سرنشین انتظار اصابت به اهداف ما را می‌کشند.

به گفته بریک: ما از اصابت میانگین روزانه ۳۵۰۰ هزار موشک و گلوله موشکی سخن می‌گوییم که صدها نقطه و هدف ما را در هر روز از بین می‌برند، این کار طی چند هفته از جنگ تکرار می‌شود، پس چنین شرایطی به مثابه اصابت یک بمب هسته‌ای است، گرچه هیچ اثری از بقایای هسته‌ای در آن به چشم نمی‌خورد.

او اعتراف کرد: اسرائیل امروز در شرایط خطرناکی قرار گرفته است: ارتش باید با سقوط روزانه هزاران موشک مقابله کند، همچنین باید به شکل همزمان با پنج جبهه تعامل داشته باشد، از حزب الله و هزاران کماندواش که کار عبور به عمق (فلسطین اشغالی) را آغاز می‌کنند، تا سوریه، حماس و جهاد اسلامی در غزه در کنار کرانه باختری و هزاران نفری که به تیراندازی به سوی هر شهرک نشین و تمامی شهرک نشینان خواهند پرداخت، در این جنگ حضور خواهند داشت.

این ژنرال صهیونیست در پایان هم تاکید کرد: امروز ما ارتش بسیار کوچکی در اختیار داریم که بخش عمده آن هم از آمادگی و کارآمدی کافی بهره‌مند نبوده و قادر به درگیری و جنگ در چند جبهه موازی نیست.

گفتنی است چند روز پیش لیلاخ شووال خبرنگار امور نظامی روزنامه یسرائیل هیوم در ارزیابی خود از جنگ آتی علیه رژیمش نوشته بود: از همان روزهای اول هزاران موشک به سوی اسرائیل شلیک خواهند شد، گرچه شمارموشک‌ها در روزهای بعدی کاسته می‌شود، اما تمامی آنها به سوی مراکز زیر بنایی از جمله زیرساخت‌های ارتباطات را هدف قرار خواهند داد.

این خبرنگار در گزارش خود که جزئیات آن در برگزیده های ایران منتشر شده به نقل از منابع نظامی ارتش صهیونیستی پیش بینی کرد، جنگ آتی دیگر در یک جبهه خاص انجام نخواهد شد بلکه چند جبهه‌ای و مشترک بوده و احتمال پیوستن غزه به این جنگ هم بسیار زیاد است.

به اعتقاد کارشناسان صهیونیست، اسرائیل در این جنگ مجبور است علاوه بر تعامل با عملیات در کرانه باختری با درگیری در داخل مناطق ۱۹۴۸ هم مواجه شده و منتظر ضرباتی از حلقه‌های دورتر یعنی از کشورهای دیگر منطقه تا ایران را هم باید داشته باشد.

ارتش رژیم اسرائیل در مانور آموزشی تلفات داد
اوضاع آشفته ارتش صهیونیستی، هالیوی را مجددا به دفتر نتانیاهو کشاند
تعمیق شکاف داخلی و کاهش کارآمدی ارتش رژیم صهیونیستی
ژنرال صهیونیست: ارتش اسرائیل نه‌تنها آماده جنگ نیست بلکه به‌سوی فروپاشی پیش می‌رود

/*

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا