Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کاخ سفید نگران شد: احتمالا روسیه به ایران جنگنده می‌دهد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

کاخ سفید نگران شد: احتمالا روسیه به ایران جنگنده می‌دهد

کاخ سفید نگران شد: احتمالا روسیه به ایران جنگنده می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری هیل، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه خود گفت که روسیه ممکن است جنگنده در اختیار ایران قرار دهد.

وی با تکرار ادعاهای اثبات نشده مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جریان جنگ اوکراین مدعی شد، واشنگتن اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد این حمایت‌های ایران از روسیه در حال افزایش است.

کربی در ادامه ادعاهای خود گفت: روسیه نبز در ازا قرار است حمایت‌های بی‌سابقه‌ای به ایران ارائه دهد و دولت ایالات متحده قویا بر این باور است که روسیه احتمالا جت‌های جنگنده به ایران می‌دهد. ایران همچنین به دنبال خرید میلیون‌ها دلار تجهیزات نظامی روسیه، ازجمله هلیکوپتر و رادار است.

این مقام آمریکایی افزود: ما این موضوع را به دقت زیر نظر خواهیم گرفت تا ببینیم چه چیزی واقعاً اتفاق می‌افتد و در صورت وجود، چه معاملاتی واقعاً انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: این همکاری‌های دفاعی رو به رشد بین ایران و روسیه وجود دارد و مطمئناً نه تنها اوضاع را در اوکراین سخت‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند وضعیت امنیتی در خاورمیانه را دشوارتر کند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکا پیش از این نیز با ابراز نگرانی نسبت به همکاری‌های دفاعی میان ایران و روسیه ادعاهایی را در این رابطه مطرح و مدعی شده‌اند که تهران در جنگ اوکراین کمک‌های نظامی به مسکو، ازجمله هواپیماهای بدون سرنشین ارائه داده است.

ادعای انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین در حالی به‌طور مکرر از سوی مقامات غربی و به‌ویژه آمریکایی‌ها تکرار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران و روسیه قویا آن را رد می‌کنند.

به نظر می‌رسد که غرب و آمریکا با هدف سرپوش گذاشتن در ناکامی‌های خود در جنگ روسیه با اوکراین  و بدون کوچک‌ترین اشاره به حمایت‌های نظامی خود از اوکراین تلاش می‌کنند پای ایران را به میان بکشند و کشوری دیگر را برای این وضعیت مقصر جلوه دهند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا