اردبیل

کارشناسی تخصصی قبل از اجرای سدها، مانع اتلاف هزینه است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فنی استان با انتقاد از برخی بی‌توجهی‌ها در سال‌های گذشته به مطالعات و پیش‌بینی‌های تخصصی در اجرای سدها اظهار کرد: باید پیش‌بینی‌های لازم برای امکان آبگیری سدها قبل از اجرا انجام می‌شد تا از مشکلات بعد آبگیری پیشگیری به عمل آید.

وی به کاهش آب سفره‌های زیرزمینی در دشت اردبیل اشاره کرد و افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال‌های گذشته می‌توانست از هدر رفت آب‌های زیرزمینی و خشک شدن چشمه‌ها جلوگیری نماید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل هدایت مناسب روانآب‌ها و تسریع در اجرای سدها را گامی برای جلوگیری از فرونشست دشت اردبیل دانست و تاکید کرد: اگر در روند اجرا تسریع نشود، هیچ امکانی برای انجام اقدامات جبرانی و پیشگیری از عواقب فرونشست دشت اردبیل نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد استفاده از تکنولوژی ساخت بتن در شرایط هوایی سرد اردبیل، ضمن استقبال از این تکنولوژی خواستار بررسی کیفیت تولیدات با این روش شد.

میرجعفریان بیان کرد: لازم است آزمایش‌های مرتبط از سوی آزمایشگاه مکانیک خاک انجام تا نتیجه‌ای که حاصل می‌شود دچار خدشه نشود.

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، در این جلسه نماینده آب منطقه‌ای استان گزارشی از روند اجرای سدهای در حال احداث ارایه کرد و مصوبات کارگروه پیمان بررسی شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا