اخبار روز

کارشناس اسرائیلی: همه چیز به نفع حزب‌الله پیش می‌رود

کارشناس اسرائیلی: همه چیز به نفع حزب‌الله پیش می‌رود

– اخبار بین الملل –

به گزارش سایت عبری زبان خبرگزاری برگزیده های ایران امیر بوحبوط کارشناس نظامی پایگاه خبری واللا در گزارشی در این رابطه نوشت: می‌توان گفت که اسرائیل امروز در نزدیک‌‌ترین نقطه به توصیف مشهوری است که (سید حسن) نصر الله در مه ۲۰۰۰ داشت و در آن جامعه اسرائیل را به تار عنکبوت تشبیه کرد، در سایه این شرایط نگران کننده، ارتش اسرائیل هم رویکردهایی را در پیش می‌گیرد که بیشتر بیانگر آن است که تصور می‌کند، (حزب الله) در وضعیت ضعیفی قرار دارد، برداشتی بسیار غلط بوده و می‌تواند تبعات خطرناکی برای ما به همراه داشته باشد.

در ادامه این گزارش آمده است، مه ۲۰۰۰ بود که بعد از عقب نشینی ارتش اسرائیل از جنوب لبنان، حسن نصرالله جامعه اسرائیل را در سخنرانی مشهور خود، جامعه‌ای ضعیف توصیف و آن را به خانه عنکبوت تشبیه کرد، امروز ۲۳ سال بعد از این واقعه، اسرائیل به نزدیک‌‌ترین نقطه از توصیف دبیرکل حزب الله رسیده است که اختلافات داخلی و چند دستگی اجتماعی بر این امر صحه گذاشته و این شرایط نگران کننده به وجود آورده است، این در حالی است که ارتش اسرائیل هم در برهه اخیر اشتباهات خطرناکی را مرتکب شده است که باعث شده، این ضعف در مقابل حزب الله و نصرالله نمود پیدا کند.

در پایان این گزارش هم بوحبوط به مخاطبان صهیونیست خبر داد، اخیرا ده‌ها غیر نظامی لبنانی در منطقه مرزی تجمع کرده بودند، ارتش اسرائیل تصمیم گرفت از یک بمب غیر آسیب رسان علیه آنها استفاده کند، انفجار این بمب (صوتی) هیچ تاثیری در حضور غیر نظامیان در طول مرز نداشت تا ارتش اسرائیل بار دیگر ضعف و دستپاچگی خود را در نحوه تعامل با شمال (فلسطین اشغالی) نشان دهد.

در این بین واکنش خوانندگان واللا نیوز به این گزارش هم جالب توجه است، از میان نظرات منتشر شده در ذیل این صفحه برخی از نظرات در راستای تایید ضعف شدید جامعه صهیونیستی قرار دارد.

پیدرو یکی از کاربران نوشت: این ضعف مدتهاست که آغاز شده است، از ارسال پهپاد به سوی سکوی دریایی، تا سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین ما و حضور همیشگی و مستمر حزب الله در طول مرز همگی نشانگر این امر است.

یک کاربر دیگر بنیامین نتانیاهو را مسئول این شرایط اسرائیل معرفی کرده و نوشت: همه این شرایط را مدیون بیبی (بنیامین نتانیاهو) هستیم، او تمام تلاش خود را برای تحقق جنگ داخلی در اسرائیل، بحرانی کردن روابط با ایالات متحده و تقویت ارتدوکس‌های یهودی به کار بسته است تا آنها همچنان بر این تصور خود تاکید کنند، زمین مسطح است نه گرد.

کاربر دیگری اعتراف کرد: آنچه که امروز از جامعه اسرائیل شاهد آن هستیم، به دلیل عدم احساس امنیت (در اسرائیل) است، چند دستگی و نداشتن هدف واحد این شرایط را برای ما به وجود آورده است.

گلعاد هتسیونی هم در این رابطه نوشت: بنیامین نتانیاهو کلاهبردار، اسرائیل را به فساد کشانده است، دیگر خبری از پیشرفت نیست و در مقابله به سوی فروپاشی پیش می‌رویم، این میراثی است که جناح راست برای ما به ارمغان آورده‌اند.

اما یک کاربر به نام موشه ادعا کرد: جامعه اسرائیل ضعیف نیست بلکه حضور نیم میلیون سیاهپوست مهاجر به اسرائیل این جامعه را به شدت ضعیف کرده است.

هشدار ژنرال صهیونیستی درباره سناریوهای فاجعه بار برای اسرائیل در جنگ آینده
نهادهای امنیتی اسرائیل: توان بازدارندگی اسرائیل در مقابل حزب الله دچار فرسودگی شده است
ناتوانی اسرائیل برای مقابله با تشدید روزافزون حملات مقاومت در کرانه باختری

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا