مرکزی

کارشناس حوزه اجتماعی: قانون جوانی جمعیت، سرمایه ارزشمند جوانی را به جامعه برمی‌گرداند/ ایجاد اشتغال، بهترین مشوق برای ازدواج جوانان

علی اصغر خسروبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک با اشاره به قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: برخورداری از جمعیت جوان لازمه رشد و پویایی جامعه است و جامعه با داشتن نیروی جوان است که می‌تواند مسیرهای تحول و پویایی را به درستی طی کند.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری بارها و بارها به آن تاکید داشتند، موضوع مهم فرزندآوری بود که متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تحت شعاع قرار گرفته و با کاهش مواجه شده است.

روانشناس و کارشناس مسائل اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه حرکت جامعه به سمت سالمندی و عدم فرزندآوری می‌تواند آسیب‌های بسیاری را متوجه کشور کند، بیان داشت: عدم توجه برنامه‌ریزان امر به مسئله فرزندآوری طی سال‌های گذشته آسیب‌های بسیاری را برای کشور داشته است که اگر این مهم بیش از این مورد غفلت قرار گیرد، آسیب‌هایش غیرقابل جبران خواهد بود.

خسروبیگی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بیان کرد: در این قانون حمایت‌هایی از جوانان در موضوع ازدواج و فرزندآوری شده است که مواردی چون تسهیلات ازدواج، درمان ناباروری، حمایت‌های دوران بارداری و شیردهی، مزایای تولد هر فرزند و چندقلو بودن فرزندان، بهره‌مندی از تسهیلات  ۲۰۰ میلیونی به زوجین جوان با ضمانت‌های آسان، افزایش ۷.۵ برابری حق عائله‌مندی به‌مدت ۵ سال، پوشش بیمه‌ای آزمایش‌های مادر و جنین و… را در برمی‌گیرد، که می‌تواند مشوق‌های خوبی برای جوانان باشد، اما به شرط آنکه ضمانت اجرایی این حمایت‌ها به درستی دیده شود.

وی گفت: یکی از دلایلی که باعث شده جوانان رغبت چندانی به موضوع ازدواج نداشته باشند، بی‌توجهی به اشتغال و معیشت آنان است که ضرورت دارد دولت برای اشتغال جوانان چاره‌اندیشی کرده و از طریق ایجاد بسترهای لازم، با اشتغال و کارآفرینی، آنان را به سمت ازدواج سوق دهد.

کارشناس مسائل روان شناسی و جامعه شناسی استان مرکزی تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را برگ زرینی در کارنامه مجلس یازدهم  دانست و بیان کرد: در شرایطی که کشور به سمت پیری رو به حرکت است، جای چنین قوانین و حمایت‌هایی به شدت خالی بود که بدون شک اجرای صحیح این قانون می‌تواند بار دیگر سرمایه ارزشمند جوانی را به جامعه بازگرداند.

خسروبیگی گفت: بازگشت رونق به کارخانه‌ها، حذف مشاغل کاذب و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان نقش به سزایی در درآمد و بهبود معیشت جوانان و به دنبال آن ازدواج و فرزندآوری دارد که امید است با تصویب قوانین خوب و متقن شاهد محقق شدن این مهم باشیم.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا