آذربایجان شرقی

کاروان دانش‌آموزی راهیان نور آذربایجان‌شرقی عازم مناطق جنوب شد

کاروان دانش‌آموزی راهیان نور آذربایجان‌شرقی عازم مناطق جنوب شد

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، اعزام حدود دو هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم از مدارس سراسر آذربایجان شرقی جهت بازدید از مناطق عملیاتی دهلاویه، شلمچه، فکه و طلاییه در پنج مرحله انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم بدرقه دانش آموزان که در حسینیه گلزار شهدای وادی رحمت تبریز گفت: در هر دوره ای طاغوت وجود دارد و حق و باطل همیشه روبروی هم قرار گرفته است و ما باید بر آن باشیم تا با شناخت صحیح مسیر حق را تشخیص دهیم و رو در روی طاغوت قرار گیریم.

حجت الاسلام علی پور رادی تاکید کرد: در برابر طاغوت باید به طور همه جانبه چه در زمینه علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی نظامی،اقتصادی قوی باشیم.

وی با بیان اینکه افتخار ما این است که از امت پیامبر اکرم هستیم، افزود: آنان که محضر پیامبر(ص) را درک کنند ایثار می کنند و از مال و جان و فرزند و دنیا می گذرند، مانند جوانان رشید و شهید میهن اسلامی ما که نشان دادند باید در برابر طاغوت جان را نثار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهدا به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم، گفت: چه زیباست کاروان راهیان نور، سفر به مقصد اهالی نور که جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این آیین با اشاره به لبیک باشوق و ذوق شهیدان به فرمان رهبر زمان گفت: هر جنگی یا باعث ذلت‌ و خواری و یا باعث عزت می شود و امروز این عزت کشور نتیجه لبیک آگاهانه و عابدانه به رهبری زمان بود .

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی افزود: شهدایی که در برابر آتش دشمن هیچ‌ هراسی نداشتند و معبر باز می کردند و عاشقانه به آغوش شهادت می شتافتند، به طور قطع اگر در صحرای کربلا بودند از یاران جانفشان ابا عبدالله الحسین(ع) می شدند.

در این اردوی ۵ روزه علاوه بر بازدید مناطق عملیاتی، برنامه های ویژه ای چون جنگ شادی، طنز جبهه و اجرای مسابقه کتابخوانی در طول مسیر برای راهیان نور دانش آموزی پیش بینی شده است.

همچنین پخش فیلم های سینمایی دفاع مقدس در مسیر، گفت و گوهای صمیمی راویان و روحانیان با دانش آموزان در طول مسیر از دیگر برنامه های راهیان نور است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا