ایلام

کارگران شرکت آرین تجارت مانا در انتظار بازگشت به کار/ مسوولان ایلامی دستور رئیس جمهور را اجرا نمی‌کنند!

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کارکنان شرکت آرین تجارت مانا همه با سابقه ۸ سال از کار، بیکار شده‌اند و بعد از ۱۰ ماه تلاش بی‌وقفه این کارکنان و پیگیری‌های مکرر در نهایت در اول مهرماه سال ۱۴۰۰ با سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان ایلام دستور جذب این ۶۰ نفر از طریق وزیر نفت در حوزه‌های پتروشیمی و پالایشگاه صادر شد اما کماکان معلق مانده‌اند و این دستور اجرایی نشده است.

با پیگیری مکرر مشخص شد که حوزه‌های معرفی شده علاوه بر اینکه پیمانکار خصوصی و پروژه 
بوده، هنوز اقدامی برای جذب آنها صورت نگرفته است؛ اکنون با توجه به دستوری که از سوی وزارت نفت صادر و حتی این موضوع که حتما جزء مصوبات سفر رئیس جمهور است باید گفت چرا دولت و مسوولین باید نسبت به این موضوع مهم هیچ اقدامی یا عکس العملی نشان ندهند؟

پیگیری‌های مکررمان برای رفع مشکلاتمان بی‌جواب مانده است

م -ن ‌یکی از پرسنل شرکت آرین تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: نزدیک یک سال است که با افتتاح واحد الفین پتروشیمی از کار، بیکار شده‌ایم و از طریق‌های مختلف (دادستانی، استانداری، وزارت نفت و مجلس) پیگیری کردیم اما هنوز سرگردانیم.

وی افزود: من برای پیگیری حتی وارد صحن علنی مجلس شدم و با سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز برای رفع مشکلاتمان صحبت کردم؛ همچنین موضوع را با معاون دادستان کل کشور، استاندار و… مطرح کردم اما کماکان در بلاتکلیفی محض و خاموشی  قرار گرفته‌ایم و زندگی برایمان سخت شده است.

این کارگر بیان کرد: ما را در پالایشگاه و پتروشیمی به جای اینکه تحویل واحدهای بهره برداری دهند، تحویل واحدهای درجه ۳ آن هم پروژه‌های پیمانکاری دادند در صورتیکه همه این پرسنل در واحدهای بهره برداری کار کرده‌اند.

ما راضییم که شرکتمان احیا شود

محمد یکی دیگر از کارگران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با این شرایط که پیش آمده همه دوستان راضی هستند شرکت خودمان احیا شود و مدیر عامل هم‌ قول مساعد داده است که سایت را تبدیل به سایت تولید بنزین کند و نیروهای جدید را به کارگیری کند. 

وی خاطر نشان کرد: اگر هم‌ شرکت‌ را احیا نمی‌کنند کمترین موردی که باید نصیب این پرسنل متخصص شود این است که وارد واحدهای بهره برداری پالایشگاه و پتروشیمی شوند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دستور صادر می‌کند اما مسوولین اینجا وقت تلف می‌کنند و بهانه می‌آورند؛ باید این بی‌برنامگی‌ها مدیریت شود؛ در استان اما ما مدیران تنها به فکر اقوام و قوم و قبیله‌های خود هستند و به اگر غریب باشی کسی حتی به درد و دل‌هایت گوش نمی‌دهد.

با راه اندازی واحد الفین پتروشیمی، شرکت تعطیل شد

علی فراهانی مدیر عامل شرکت آرین تجارت مانا  در گفت‌وگو با فارس گفت: این شرکت در چارچوب قرارداد با وزارت نفت از سال ۱۳۹۴ متعهد شد تا زمان راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام، امر شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام را انجام دهد؛ در آذر ماه سال گذشته با راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی طبیعتا این واحد تعطیل شد.

وی افزود: تاسیسات شیرین سازی میعانات با هزینه بالغ بر ده میلیون دلار احداث شد و با راه‌اندازی این واحد ۶۵ نفر نیروی بومی مشغول به کار شدند که طبیعتا از سال گذشته همگی بی‌کار شده‌اند.

مدیر عامل شرکت آرین تجارت مانا ادامه داد: پیشنهاد داده شد چنانچه ۲۰۰ تن میعانات گازی پالایشگاه گاز به‌ عنوان خوراک به ما تحویل داده شود ما می توانیم این واحد را با صرف هزینه تبدیل به یک پالایشگاه کوچک کرده که علاوه بر تولید بنزین و نفت‌گاز و اشتغال مجدد کارکنان موجود نیروهای جدیدی را جذب کنیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم نظرات مختلف و مساعد هنوز موفق به انجام این کار نشدیم و این واحد تعطیل است و در صورتیکه پتروشیمی موافقت کند این ۲۰۰ تن را در اختیار شرکت قرار دهند مشکلات مرتفع خواهد شد اما پتروشیمی مخالف است.

این سال‌ها با وجود تحریم، کرونا و دشواری شرایط، همه بخش‌ها عزم خود را برای توسعه و ارتقای شرایط جامعه و کشور جزم کرده‌اند و با فعال سازی از واحد الفین پتروشیمی ایلام و بازگشت کارگران  قطار توسعه مسیر رو به جلویی را در کشور و به تبع آن در این استان طی خواهد کرد.

ایلام یکی از استان‌های برخوردار از نظر منابع غنی نفت و گاز کشور است که با وجود تعدد آمار دستکم در حوزه نفت با ۶ درصد منابع نفتی کشور در جایگاه سوم و در حوزه گاز با ۱۱ درصد منابع گازی رتبه دوم کشور را دارد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا