سلامت

کارگر رفسنجانی حیات را باقی گذاشت و رفت

نامش هادی رهبر مقدم است؛ نامی که حالا بیشتر در خبرها یا نقل قول‌ها شنیده و خوانده می‌شود زیرا پس از اهدای یک عضو بدنش به بیماری نیازمند، نه تنها خانواده آن بیمار که عضو زنده و دارای حیات این کارگر و پدر جوان را دریافت کردند بلکه خیلی های دیگر این نام را به خاطر خواهند سپرد.

هادی هفتمین چراغ اهدای عضو را در شهرستان رفسنجان طی سال جاری روشن کرده است؛ پیش از او نیز خانواده ۶ نفر دیگر که دچار عارضه یا مرگ مغزی یا دیگر علائم شده بودند با اهدای اعضای بدن بیمارانشان به دیگرانی که زنده اند اما نیازمند عضو، موافقت کردند تا این سنت و رویه حسنه ای که چندسالی است در کشور پررنگ تر از گذشته شکل گرفته مسیر خودش را ادامه دهد.

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در توضیح این رویداد روز چهارشنبه به خبرنگار برگزیده های ایران گفت: کبد جوان‌ ۳۶ ساله در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) این شهرستان برای پیوند به بیمار نیازمند برداشته و به شیراز ارسال شد.

زهرا عظیمی تاریخ بروز حادثه برای این جوان را ۲۲ مهرماه جاری اعلام و با بیان اینکه دارای ۲ فرزند خردسال است گفت: پس از بروز عارضه مغزی برای این جوان در یک حادثه حین کار، از طریق اورژانس به بیمارستان اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه شغل این مرحوم کارگری بوده است توضیح داد: این جوان هنگام کار، دچار حادثه شده است؛ زمین نشست می کند و تعدادی لوله ساختمانی روی سر او فرود می آید و دچار مصدومیت از قسمت مغزی می شود.

عظیمی ادامه داد: این جوان چند روزی در بخش آی. سی. یو. بستری بود امّا پزشکان باوجود تلاش های فراوان‌ نتوانستند جان‌ وی را نجات دهند و در روز ۲۷ مهر ماه مرگ مغزی وی توسط پزشکان متخصص اعلام شد.

وی با بیان اینکه از خانواده این جوان درخواست شد که رضایتمندی خود را برای پیوند اعضای بدن عزیز از دست رفته شان اعلام کنند توصیح داد: این خانواده داغدار نیز به این امر خداپسندانه رضایت دادند که قابل تحسین‌ و قدردانی است.

عظیمی گفت: تیم برداشت عضو، کبد این جوان را که عضوی حیاتی بود امروز برداشتند و به شیراز برای پیوند به بیمار نیازمند ارسال کردند.

وی خاطرنشان کرد: این اهدای عضو هفتمین‌ مورد است که در سال جاری در رفسنجان به ثبت رسید.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا