علمی و فناوری

کار عجیب مرسدس بنز برای شکست دادن رقبا

کار عجیب مرسدس بنز برای شکست دادن رقبا

شرکت مرسدس بنز برای ارتقای ایمنی رویه‌ای متفاوت را اتخاذ کرده است. این کمپانی پیشگام آلمانی علاوه‎‌بر ارزیابی ایمنی مدل‌های تولیدی خود، عملکرد محصولات سایر خودروسازان را نیز در تست‌های داخلی بررسی می‌کند! با این کار، مرسدس بنز نقاط قوت خودروهای تولیدی توسط رقبا را کشف کرده و از آنها برای ارتقای ایمنی محصولات خود الهام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

  • بلایی عجیبی که باتری سر آیفون ۱۵ نو آورد/ عکس

  • بمب‌افکن اتمی غول‌پیکر که تا ۱۰۰ سال به پرواز ادامه خواهد داد/ عکس

  • کپی واضح شیائومی از ویژگی جدید و جنجالی آیفون

  • پیدا شدن گنج هزار ساله در حیاط خانه/ عکس

  • حلقه‌های عجیب روی زمین که از فضا هم دیده شدند/ عکس

مدیرعامل مرسدس بنز یعنی آقای الا کلنیوس، در مصاحبه اخیر خود با نشریه اتوکار انگلستان این موضوع را تأیید کرده است. در این مصاحبه، آقای کلنیوس در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه رویارویی مرسدس بنز با شرکت‌های چینی در اروپا، به موضوعات جالبی اشاره کرد و گفت نسخه تولید انبوه کانسپت CLA آنقدر پیشرفته و ایمن خواهد بود که به‌سختی بتوان رقیبی برای آن پیدا کرد.

مدیرعامل مرسدس بنز در مصاحبه خود افزوده در طول تاریخ هیچ خودروسازی به اندازه این شرکت در زمینه ایمنی تحقیق نکرده است. آقای کلنیوس در اظهارنظری جالب گفت: شما می‌توانید به یک شرکت بیمه یا آژانس ارزیابی ایمنی مراجعه کنید و چند ستاره بگیرید. ما همیشه می‌گوییم که یک ستاره کافی است: ستاره مرسدس. ما خودمان تست‌های جامعی را انجام می‌دهیم که مشابه آنها توسط هیچ شرکت دیگری برگزار نمی‌شود. ما تست تصادف خودروهای خود را انجام می‌دهیم، ما تست تصادف خودروهای رقبا را انجام می‌دهیم و کشف می‌کنیم که چه چیزی مفید و اثربخش است و چه چیزی نیست.

مرسدس بنز ترسی از شرکت‌های چینی ندارد

آقای کلنیوس در ادامه با اشاره به رقبای چینی عنوان کرده مهندسان مرسدس در مراحل توسعه به تمام جزئیات توجه دارند. از دید آقای کلنیوس همین امر برگ برند مرسدس در مصاف با رقبای چینی است و اشتوتگارتی‌ها به‌واسطه آن ترسی از حضور چینی‌ها در قاره سبز ندارند.

در جریان همین مصاحبه، مدیرعامل مرسدس از سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد یورویی این شرکت در زمینه تولید نسل بعدی خودروهای برقی با آخرین فناوری‌ها صحبت کرده است. با این کار مرسدس بنز می‌خواهد آینده محصولات خود را تضمین کند. شاید بدانید این خودروساز پیشگام آلمانی قصد دارد در بازاهایی که شرایط فراهم است، از سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود. با وجود این، مرسدس نمی‌خواهد موتورهای بنزینی و دیزلی را به‌طور کامل کنار بگذارد؛ زیرا طبق صحبت‌های آقای کلنیوس خودروهای هیبریدی پیشرفته در دهه آینده کماکان لازم و ضروری خواهند بود.

آقای الا کلنیوس در مصاحبه خود درباره سوخت سنتتیک نیز صحبت کرده است. وی خودروهای برقی را راهکار بهتری می‌داند؛ چرا که در صورت احتساب کل فرایندهای تولید، این نوع خودروها ۷۰ درصد بهینه‌تر هستند. همچنین گسترش استفاده از سوخت سنتتیک نیازمند صنعتی‌سازی آن است. از نظر آقای کلنیوس این مسأله در دهه کنونی اتفاق نخواهد افتاد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در برگزیده مراجعه کنید.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا