Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کاشت 180 هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در سمیرم - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

کاشت ۱۸۰ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در سمیرم

محمدعلی کاظمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سمیرم اظهار داشت: در راستای پویش ایرانی سبز هر ایرانی یک نهال ۱۸۰ هکتار از ذخیره‌گاه جنگلی شهرستان سمیرم با مشارکت گروه‌های مختلف جنگل‌کاری و احیا می‌شود.

وی افزود: در این پویش با مشارکت جمعیت هلال‌احمر، بسیج سازندگی، سازمان‌های مردم‌نهاد، مردم محلی و اداره منابع طبیعی ۱۸۰ هکتار از ذخیره‌گاه جنگلی داغ باشی در جنوب سمیرم با بذر جنگل‌کاری می‌شود.

وی افزود: عملیات کاشت جنگل در راستای حفظ، احیاء و توسعه جنگل‌های زاگرس در یازده استان کشور جنگل‌های زاگرسی وجود دارد که در استان اصفهان در دو شهرستان سمیرم و فریدون‌شهر ۶۵ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس واقع‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: بذر درخت ارژن گونه جنگلی مقاومی است که توسط دوستداران منابع طبیعی در ذخیره‌گاه جنگلی داغ باش کاشت می‌شود درخت بادام، ارس یا سرو کوهی، بنه، بلوط و اسکوپاریا از درختان جنگلی خاص زاگرس هستند و در استان اصفهان ۴۵ هزار هکتار جنگل دست کاشت از نوع درختان کم آب جنگلی اسکوپاریا و ارژن داریم.

کاظمی تصریح کرد: ذخیره‌گاه جنگلی داغ باشی در جنوب سمیرم یکی از ذخیره‌گاه‌ها در جنوب این شهرستان است که در این منطقه کاشت بذر درختان جنگلی باهدف احیا جنگل‌های زاگرس انجام می‌شود.

ذخیره‌گاه جنگلی داغ باشی در ۶۰ کیلومتری جنوب سمیرم مرز بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع‌شده است.

 انتهای پیام/۶۳۱۱۱/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا