اخبار روز

کاشفان حقیقی آمریکا در تاریخ گم شدند!

کاشفان حقیقی آمریکا در تاریخ گم شدند!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، اگر کریستف کلمب را به عنوان کاشف قاره آمریکا به یاد می‌آوریم اما هزاران سال پیش از او مردمانی ماجراجو به قاره جدید رسیده و سرزمین‌های جدید را کشف کرده بودند.

تا حدود ۲۰ سال پیش، تمام شواهد باستان‌شناسی موجود نشان می‌دادند که اولین انسان‌ها در حدود ۱۳ هزار سال پیش به آمریکای شمالی وارد شدند. ظهور قوم کلوویس، که بقایای آنها در اوایل دهه ۱۹۹۰ در کلوویس در نیومکزیکو کشف شد، مربوط به ۱۳۴۰۰ سال پیش است. این اکتشاف همزمان با تشخیص یک مسیر بدون یخ در امتداد کوه‌های راکی بود.

فرض دانشمندان بر این بود که این انسان‌ها با عبور از پل برینگ لند به داخل آلاسکای کنونی آمده‌اند و سپس به سمت جنوب حرکت کرده‌اند تا با عبور از این راه مناسب به سمت نیومکزیکو حرکت کنند. این یک نظریه بسیار قوی، در مورد چگونگی راه پیدا کردن مردم کلوویس به قاره آمریکا بود. تاد براجه، رئیس بخش مردم‌شناسی دانشگاه ایالتی سن دیه‌گو، در ایمیلی به لایو ساینس نوشت:«به احتمال زیاد انسان‌ها توانسته‌اند زمانی که این مسیر عبور باز و قابل دسترس بوده و یخی نداشته است، خود را از شمال شرق آسیا به آمریکا برسانند.»

اما حفاری‌های اخیر نشان می‌دهند که کلوویس‌ها، اولین مردم آمریکا نبوده‌اند. طبق مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله ساینس منتشر شد، شواهدی از ابزارهای ساخته شده توسط انسان‌ها در تگزاس بدست آمده که قدمت‌شان به ۱۵۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. در مقاله‌ای که در سال ۲۰۲۱ در مجله ساینس منتشر شد مطالبی در مورد ردپاهای ۲۳ هزار ساله در نیومکزیکو آمده است؛ (اگرچه تاریخ این ردپاها توسط پژوهشی که در سال ۲۰۲۲ در مجله تحقیقاتی کواترنری منتشر شد، مورد مناقشه قرار گرفته است. زیرا در این مقاله آمده که بذر گیاهانی که توسط تیم اصلی برای تعیین تاریخ رادیوکربن در لایه رد پا مورد استفاده قرار گرفته است، مشکل ساز است.)

انسان‌هایی که قبل از مردم کلوویس در آمریکا زندگی می‌کرده‌اند، احتمالا مدتها قبل از باز شدن این مسیر بدون یخ به این سرزمین مهاجرت کرده‌اند. واترز می‌گوید:«قدیمی‌ترین زمانی که این مسیر باز بوده مربوط به ۱۴۳۰۰ سال پیش است. غیر ممکن است مردمی که ۱۶هزار سال پیش در تگزاس و آیداهو بوده‌اند و همچنین آنهایی که ۱۴۶۰۰ سال پیش در فلوریدا بوده‌اند، از این مسیر عبور کرده باشند. بنابراین آنها باید از طریق دیگری وارد آمریکا شده باشند.»

در گزارش «کریستف کلمب کاشف واقعی آمریکا نیست!» در این باره بیشتر بخوانید.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا