اردبیل

کاغذ باطله بیار کتاب بِبَر/ اهداء ۱۱ هزار جلد کتاب در قبال کاغذ باطله

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، اجرای طرح‌های خلاقانه همیشه و در هر عرصه‌ای جواب داده است. طرح‌های خاصی که هدفی نهفته داشته باشد به دل مردم می‌نشیند و منجر به همکاری همه‌ جانبه‌ می‌شود. 

یکی از این طرح‌های خلاقانه طرح «تعویض کاغذ باطله با کتاب و نوشت‌افزار» است. این طرح سه سال پیش توسط بهرام شاهدوست فعال حوزه کتاب و مسؤول کارگروه کتاب و نشر قرارگاه فرهنگی-اجتماعی فاطمه الزهرا(س) آغاز شده و با استقبال بی‌نظیر مردم همچنان اجرا می‌شود. 

برای اجرای این طرح، غرفه‌ای با عنوان نمایشگاه کتاب در پیاده‌روی چهارراه امام خمینی(ره) ایجاد شده است. به عبارتی شاید این غرفه را بتوان کتابخانه سیار هم نام برد.

یک فراخوان و استقبال خوبِ مردم 

مجری طرح تعویض کاغذ باطله با کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل استقبال مردم‌ را خوب دانست و اظهار کرد: این طرح را با همکاری کارگروه کتاب و نشر قرارگاه فرهنگی اجتماعی فاطمه الزهرا(س) آغاز کردیم که خوشبختانه استقبال مردم بسیار عالی بود و همین استقبال منجر به تداوم طرح شد. 

بهرام شاهدوست، که تمام تلاشش ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است، ادامه می‌دهد: سال ۹۸ اولین سال اجرای این طرح بود و طبق فراخوان اعلام کردیم کاغذهای باطله را در قبال تحویل بُن خرید کتاب و نوشت‌افزار خریدار هستیم.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین تمام اقشار جامعه است و همچنین با اجرای این برنامه خواستیم عنوان کنیم که کاغذ زباله نیست و می‌توان با بازیافت دوباره به چرخه برگرداند.

اهدا ۱۱ هزار جلد کتاب در طرح تعویض کاغذ باطله با کتاب 

مسوول کارگروه کتاب و نشر قرارگاه فاطمه الزهرا(س) گفت: در طول سه سال ۱۱ هزار جلد کتاب اعم از کتاب‌های درسی، کمک آموزشی، روانشناسی، اجتماعی و … به مدارس مناطق محروم، کانون‌ مساجد، هیات‌های مذهبی و… تحویل دادیم.

جوان خوش ذوق و فعال حوزه کتاب بیان کرد: سال ۹۸ حدود ۲ هزار جلد، سال ۹۹ حدود ۳ هزار جلد و امسال تا به امروز حدود ۶ هزار جلد اهدا شده است.

شاهدوست گفت: امسال طرح تعویض کاغذ باطله با کتاب را در محله کم‌برخودار میراشرف نیز در طی شش ماهه اول سال اجرا کردیم که در این منطقه هم استقبال اهالی از جمله کودکان بسیار خوب بود. 

وی در خصوص بُن خرید کتاب و نوشت‌افزار نیز اضافه کرد: تعدادی از کتابفروشی‌های سطح شهر اردبیل با ما همکاری دارند و افرادی که با فروش کاغذ باطله، بُن خرید دریافت می‌کنند با مراجعه به این کتاب فروشی‌ها، کتاب یا نوشت‌افزار مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند. 

مسوول کارگروه کتاب و نشر قرارگاه فاطمه الزهرا(س) در پایان با بیان اینکه به علت استقبال خوب مردم با وجود آغاز روز‌های سرد، هنوز هم نمایشگاه کتاب «طرح تعویض کاغذ باطله با کتاب» دایر است، گفت: با توجه به تمرکز کتابفروشی‌ها در مرکز شهر، طرح «ایستگاه کتاب» با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی امسال به صورت محله محور اجرا شد و ان‌شاءلله تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا