ایلام

کاملینا برای نخستین بار در آبدانان کشت می‌شود

عبدالنبی امینی‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها و تنش آبی و خشکسالی‌های سنوات گذشته، ما تصمیم گرفتیم پاییز امسال ۵ هکتار از اراضی کشت دیم این شهرستان را به کشت کاملینا که یک دانه روغنی است اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: کاملینا دانه‌ی روغنی و مانند کلزا است با این تفاوت که این گیاه ریزش دانه‌ی کمی دارد و در کم آبی و خشکسالی در برابر آفات و بیماری‌ها بسیار مقاوم است و برای اولین بار در آبدانان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان با اشاره به اینکه کاشت و برداشت این محصول مانند گندم و با کامبایین معمولی هم انجام می‌گیرد، گفت: از این ۵ هکتار ۳ هکتار در مورموری و ۲ هکتار بخش سرابباغ به زیر کشت این محصول می‌رود و بذر مصرفی در هر هکتار بین ۹ تا ۱۰ کیلو بوده که از این مقدار به طور متوسط از هر هکتار ۷۰۰ کیلو گرم برداشت خواهیم داشت.

وی افزود: بذر مصرفی به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و چون این بذر در برابر خشکسالی مفیده و بازار فروش خوبی هم دارد ما برآورد می‌کنیم که سال آینده با استقبال کشت این محصول از طرف کشاورزان مواجه باشیم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا