اخبار ورزشی

کانتور: قدرت تیم ملی والیبال ایران را تحسین می‌کنم/ مقابل مارادونا بازی کرده‌ام

کانتور: قدرت تیم ملی والیبال ایران را تحسین می‌کنم/ مقابل مارادونا بازی کرده‌ام

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، والدو کانتور سرمربی آرژانتینی تیم والیبال فارمیتالیا کاتانیا، کار سختی در فصل پیش روی سری A1 ایتالیا دارد. تیم او قهرمان سری A3 شد، به سری A2 صعود کرد و امتیاز یک تیم از سری A1 را خرید و قرار است در بالاترین سطح باشگاهی ایتالیا و اروپا رقابت کند.

والدو کانتور با اسطوره فوتبال آرژانتین همبازی بوده و مدال المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارد.

آنتیگا: به دلایل شخصی به پیشنهاد ایران پاسخ منفی دادم/ ایران کشور والیبال است

خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران با این مربی ۶۳ ساله درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرده است.

* برگزیده های ایران: ورزش را در نوجوانی با فوتبال شروع کردید ولی چرا با وجودی که ۱۷۸ سانتی‌متر قد داشتید به سمت والیبال رفتید؟
تا ۱۴ سالگی فوتبال بازی می‌کردم و از این زمان به بعد خودم را وقف والیبال کردم. خوشبختانه در دورانی که فوتبالیست بودم، شانس این را داشتم که مقابل دیگو مارادونا به میدان بروم که خاطره‌ای فراموش نشدنی برای من است.

* برگزیده های ایران: در تیمی بودید (آرژانتین ۱۹۸۸) که نخستین مدال تاریخ والیبال آرژانتین در المپیک را کسب کردید. چه حسی داشتید؟
کسب مدال المپیک، مهم‌ترین اتفاق زندگی یک ورزشکار حرفه‌ای است. از اینکه روزی روی سکوی المپیک قرار گرفته‌ام به خودم افتخار می‌کنم.

* برگزیده های ایران: سابقه بازی در لیگ کشورهای ایتالیا، فرانسه، برزیل و اسپانیا را دارید. کدام تجربه بهتر بود؟
تمام تیم‌ها و کشورهایی که در آنها بازی کردم برای شناختن فرهنگ و روشی که والیبال را درک کرده‌اند برای من بسیار مفید بود. همین اطلاعات و دانسته‌ها، کمک بزرگی برای زیرساخت دوران بازی و بعدها مربیگری من شد.

* برگزیده های ایران: مربی بسیار موفقی در تیم بولیوار آرژانتین بودید. چطور این تیم را به یک گروه قهرمان تبدیل کردید؟
فکر نمی‌کنم که یک مربی، تیمی را برای قهرمانی بسازد بلکه تلاش او برای ارائه بهترین بازی‌های ممکن، از سوی تیم و گرفتن بهترین بازی‌ها با استفاده از حداکثر توان بازیکنانش است. اگر این فرآیند و تلاش به کسب نتیجه و قهرمانی منجر شد که چه بهتر.

* برگزیده های ایران: کاتانیا در این فصل در سری A1 بازی می‌کند در حالی که سال گذشته در سری A3 بود. چه اقداماتی برای آماده‌سازی تیمتان در  جریان این جهش انجام داده‌اید؟
تقریباً تمام بازیکنان تیم کاتانیا، سابقه بازی در سری A1 را دارند. آنها می‌دانند که رقابت در سری A1 به چه معنی است و ما به دنبال چه چیزی هستیم. این درک بالا از شرایط،‌ کار را برای همه عوامل تیم راحت‌تر می‌کند.

* برگزیده های ایران: دلیل انتخاب جواد معنوی‌نژاد برای بازی در تیم چه بود؟
سال‌های زیادی است که جواد را می‌شناسم. بازی‌های او را در تیم ورونا، تیم ملی ایران و سایر تیم‌هایی که بازی کرده، دیده‌ام. جواد، بازیکن بزرگی است و به شکلی مثبت و مؤثر به تیم ما کمک خواهد کرد.

* برگزیده های ایران: چه نظری در مورد تیم ملی والیبال ایران دارید؟
تیم ایران سال‌هاست که خود را به عنوان یک تیم مهم در سطح بین‌المللی مطرح کرده و بازیکنان بزرگی در آن حضور داشته‌اند. همیشه قدرت تیم ایران را در زمین تحسین کرده و تلاش و علاقه بازیکنان ایرانی را برای پیروزی، ستوده‌ام.

* برگزیده های ایران: اگر تیم شما مشکلی در پست دریافتِ اول داشته باشد برای برطرف کردن آن چه می‌کنید؟
به اعتقاد من، بهترین راه برای پیشرفت در یک تکنیک، کار و تمرین زیاد است. قانون دیگری در این بین وجود ندارد. هر چه زمان بیشتری برای تمرین و کار با کیفیت صرف کنید، پیشرفت فردی و تیمی بیشتری خواهید داشت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا