Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کانون های مساجد استان سمنان ۲۳هزار عضو دارند - خبرگزاری برگزیده های ایران
سمنان

کانون های مساجد استان سمنان ۲۳هزار عضو دارند

کانون های مساجد استان سمنان ۲۳هزار عضو دارند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان؛ حجت الاسلام سید علی موسوی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در روز ۱۸ اسفند ماه سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ضمن تبریک نیمه شعبان در جمع خبرنگاران گفت: کانون‌های مساجد با هدف جذب کودکان و نوجوانان با برنامه‌های فرهنگی و هنری مسجدمحور به مساجد و کادرسازی برای آینده اسلام و انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت ۲۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد دراستان سمنان با ۲۳ هزار عضوخبردادوافزود: ۶۰ درصد از کانون‌های مساجد در شهرها و ۴۰ درصد در روستاها مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام موسوی ضمن تشریح برنامه های سی امین سالروزتأسیس کانون‌های مساجد در استان سمنان بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاهای استان همانند سال‌های گذشته به صورت خودجوش برنامه‌های ابتکاری در راستای بزرگداشت ۱۸ اسفند برگزار می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه تعدادی از برنامه ها توسط ستاد کشور ابلاغ شده و تعدادی از برنامه ها نیز ویژه استان سمنان برگزار می شود گفت: گردماهیی مدیران کانون های استان سمنان را به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد خواهیم داشت ودر این مراسم از مدیران کانون های فعال استان تجلیل می شود.

وی غبارروبی گلزار شهدا ، بازدید از کانون های مساجد و برگزاری نشست خبری را دیگر برنامه‌های بزرگداشت ۱۸ اسفند عنوان کردوافزود: شناسایی توانمندیها و خلاقیت های نوجوانان در مسجد می تواند آینده ای درخشان برای حوزه فرهنگ دینی و تربیت نیروی انسانی متعهد را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به فعالیت ها وبرنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در طی ایام سال اظهارداشت: طرح ملی «شهر من، شهر نماز» با هدف آشنایی و توانمندسازی مادران با قالب ها و روش های آموزش قرآن، نماز و معارف اسلامی به کودکان و جنبه های مختلف رفتار دینی با این گروه سنی دربرخی شهرستان های استان سمنان برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به برگزاری طرح ملی «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» در استان سمنان اظهار کرد: یکی از افتخارات معنوی استان در عرصه قرآن و عترت است که رویکرد خانواده محور و آموزش مادران در این طرح به عنوان رکن اساسی در تربیت و پرورش فرزندان قابل تقدیر و ستایش است.

وی تصریح کرد: شهر نماز، شهر شادی آموزش نماز با شعر، قصه و بازی، نماز شیرین، حفظ قرآن با بازی، شهر نمازخانه، نماز تربیت بدون تنبیه و مهارت زندگی کودک عنوان کارگاه های این دوره آموزشی بودکه با تدریس استاد قرآن و مشاور خانواده مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته حجت الاسلام موسوی شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با نقش واقعی مساجد در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و قرآنی با محوریت خانواده آشنا شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از توزیع بسته های گوشت قربانی به همت موسسه حضرت خدیجه(س)،خیران و با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت های مختلف خبرداد وافزود: این طرح به دنبال تقویت روحیه مردم، تقویت فرهنگ دینی و دستگیری از نیازمندان در شرایط مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه اجرا شده و همچنین ادامه خواهد داشت.

وی از اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی خبر داد وافزود: تاکنون در ۲۶ مسجد پایگاه‌های قرآنی تشکیل شده است که ۲۱۴ نفر در این طرح شرکت داشته‌اند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در جشنواره روستایی به توان مردم از کانون‌هایی که ویژه برنامه‌هایی برای غدیر، ولایت و نماز برگزار کردند، حمایت شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان اجرای طرح شنبه های کتاب، طرح پالایش کتاب درکتابخانه های مساجد،سه شنبه های تکریم،طرح تلاوت نور،برگزاری مسابقات فرهنگی وهنری را از دیگر اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان اعلام کردوافزود: ارتقای عرصه فرهنگ و هنر رسالت و محور اصلی فعالیت کانون‌های مساجد است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا