اجتماعی

کانون وکلا برای اعضای “سازمان مجاهدین خلق” وکیل تسخیری معرفی می‌کند

کانون وکلا برای اعضای “سازمان مجاهدین خلق” وکیل تسخیری معرفی می‌کند

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، با توجه به اتمام مهلت قانونی یک ماهه برای ۱۰۴ متهم پرونده سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین جهت معرفی وکیل به دادگاه، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران طی مکاتبه‌ای با رئیس کانون وکلای دادگستری، مستند به ماده ۳۸۴ قانون آیین دادرسی کیفری از وی خواست فهرستی از وکلا جهت تعیین وکیل تسخیری متهمین در پرونده کلاسه ۰۲۰۰۱۱۶ را به دادگاه کیفری یک استان تهران معرفی کند.

دادگاه کیفری یک استان تهران پیش از این با صدور یک آگهی عمومی اعلام کرده بود؛ بر اساس پرونده تشکیل شده در این دادگاه قرار است ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، مورد محاکمه قرار گیرند و لازم است این افراد که از کشور متواری هستند برای دفاع از خود به دادگاه وکیل معرفی کنند.

ستاد رسیدگی به پرونده منافقین در قوه قضائیه ایجاد شد

به گزارش برگزیده های ایران، با وجود جنایات شدید اعضای گروهک تروریستی منافقین، دادگاه کیفری یک استان تهران به منظور رعایت حقوق قانونی متهمان، از طریق انتشار آگهی به آنها اعلام کرد تا نسبت به معرفی وکیل اقدام کنند.

حالا با وجود گذشت مهلت تعیین شده و معرفی نشدن وکیل از سوی متهمین پرونده و مطابق ماده ۳۸۴ قانون آیین کیفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران دستور تعیین وکیل تسخیری را برای متهمان صادر کرد.

هفتم مردادماه امسال اعلام شد؛ دادگاه کیفری یک تهران با انتشار آگهی عمومی در روزنامه‌های کثیرالانتشار از منافقین خواسته تا برای دفاع از خود در دادگاه وکیل معرفی کنند.

در پرونده گروهک تروریستی منافقین که در دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق معروف به منافقین به‌عنوان متهم محاکمه می‌شوند.

از جمله اسامی متهمین حاضر در این پرونده که از آن‌ها خواسته شده است وکیلی را به دادگاه معرفی کنند می‌توان به مسعود رجوی، مریم قجر عضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشمچی، فهیمه اروانی، زهرا مریخی آهنگرکلایی، صدیقه حسینی، ژیلا دیهیم، محمود عطایی کاریزی، جمیله ابریشم‌چی،محمود قجر عضدانلو، فرهاد الفت، صالح رجوی، محمود فخارزاده، علیرضا امام‌جمعه، زهره عطریانفر، حسن نظام‌الملکی، الله‌کرم هوشنگی و … اشاره کرد.

همچنین باید گفت؛ حجت‌الاسلام منتظری؛ دادستان وقت کل کشور که هم‌اکنون ریاست دیوان عالی کشور را به‌عهده دارد، تیرماه امسال گفت: با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی اکنون علیه سازمان خبیث و تروریستی منافقین ۷۰۰ کیفرخواست همراه با لیستی از اسامی تروریست‌های این سازمان در دستگاه قضایی تشکیل و به دادگاه فرستاده شده و به‌زودی دادگاه بین‌المللی مجازات این جانیان برگزار خواهد شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا