آذربایجان غربی

کاهشی بودن روند ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی/ وضعیت موجود شکننده است

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره  به تعداد افراد مراجعه کننده  به مراکز ۱۶ ساعته و تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه روند ابتلا به کرونا را کاهشی دانست و اظهار داشت: وضعیت موجود در استان آذربایجان‌غربی در خصوص بیماری کرونا شکننده است و تداوم این وضعیت به واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی بستگی دارد .

وی با بیان اینکه شهرهای سلماس، پلدشت و چالدران در وضعیت زردکرونایی و  شهرستان‌های اشنویه،پیرانشهر و چایپاره قرمز و بقیه شهرستان‌ها نارنجی هستند تصریح کرد: شهرهای قرمز در استان کمترین واکسیناسیون را دارند و طی هماهنگی با فرماندار و مسئولین شهرستانهای اشنویه و پیرانشهر مقرر شد تعداد واکسیناسیون دزهای اول و دوم با افزایش استقبال مردم بهبود یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد:جمعیت استان آذربایجان‌غربی سه میلیون ۴۸۸ نفر است که از این تعداد ۷۹.۶ درصد دز اول و ۵۳ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند و این آمار با در نظر گرفتن گروه‌های هدف ۱۰ درصد بهبود می‌یابد.

آقازاده با اشاره به اینکه سنین ۱۲ تا ۱۷ ساله ۶۸ درصد دز اول و ۲۳ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند تصریح کرد: هدف مورد نظر برای واکسیناسیون در  استان ۹۰ درصد است و مراکز واکسیناسیون تجمیعی، خودرویی و ۲ مرکز شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات هستند تا این روند کاهشی در استان حفظ و وارد موج ششم نشویم.

این مقام مسوول با ابراز تاسف از افزایش عادی نگاری در بین مردم تاکید کرد: آمار استان آذربایجان‌غربی مخصوصا در شهرهایی با واکسیناسیون پایین، زیر متوسط کشوری است.

وی گفت: طی آخرین آمار ستاد استانی مقابله با کرونا میزان استفاده از ماسک در حدود ۴۳ درصد است و با پایین بودن مراقبت‌های بهداشتی در ادارات از مدیران خواسته شده بر رعایت پروتکل‌ها نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا