چهارمحال و بختیاری

کاهش بار آلودگی کارخانه خمیرمایه شهرکرد با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سید علی هاشمی گفت: برای کاهش بار آلودگی پساب خروجی از کارخانه، شرکت خمیرمایه شهرکرد سیستم تغلیظ پساب خود را با در نظر گرفتن بودجه‌ای بالغ بر ١۵٠ میلیارد ریال در دستور کار قرار داده است.

مدیرشرکت کلارمایه شهرکرد اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در صنعت تولید خمیرمایه، بالا بودن بار آلودگی پساب خروجی از خط تولید است که چند راه و تکنیک برای حل این موضوع وجود دارد.

هاشمی افزود: یکی از راه‌های کاهش این آلودگی، جداسازی پساب اصلی سیستم تخمیر و تبدیل آن به محصولات با ارزش و کاهش شدید حجم و بار آلودگی پساب باقی‌مانده و در نتیجه آن کاهش COD خروجی تا حد استاندارد مورد تایید محیط زیست است.

وی ادامه داد: در این روش و طی این فرآیند ماده بسیار ارزشمندی بنام “ویناس” تولید می‌شود که به دلیل دارا بودن مواد مغذی زیاد، کاربرد‌های بسیاری در صنایع مختلف مانند تولید خوراک دام، بیوگاز و کود شیمیایی دارد.

مدیرشرکت کلارمایه شهرکرد عنوان کرد: در جهت افزایش ویناس تولیدی و کاهش بار آلودگی پساب خروجی از کارخانه، شرکت خمیرمایه شهرکرد سیستم تغلیظ پساب خود را با در نظر گرفتن بودجه‌ای بالغ بر ١۵٠ میلیارد ریال در دستور کار قرار داده است.

هاشمی گفت: این سیستم تغلیظ چندمرحله‌ای با ظرفیت تصفیه ۴٠٠ متر مکعب در روز و در زمینی به مساحت ٢هزار متر مربع و همکاری با بهترین متخصصین فعال در این حوزه آغاز شده که شامل انواع پیشرفته‌ترین تغلیظ‌کننده‌ها، پمپ‌ها و تجهیزات مکانیکی و برقی می‌باشد.

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از مجموعه، احداث مخازن بتنی زیرزمینی ذخیره پساب و ویناس، تکمیل ساخت تجهیزات فرآیندی، سازه و استراکچر فلزی، ساخت ساختمان، تکمیل تجهیزات آزمایشگاه و تکمیل سیستم‌های کنترل ابزار دقیق در دستور کار قرار دارد، گفت: برخی از آن‌ها به آستانه بهره‌برداری رسیده و برخی دیگر تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

مدیرشرکت کلارمایه شهرکرد در پایان مصرف انرژی بسیار پایین، کاهش بار آلودگی آب کندانس خروجی، اتوماسیون بالا، مصرف مواد شوینده کمتر و بالا بودن درصد ماده خشک خروجی از سیستم را از مزایای این طرح دانست.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا