اردبیل

کاهش بیماران بستری شده کرونایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متاسفانه ۲ فوتی ناشی از این بیماری در استان ثبت شد.

وی افزود: طی همین مدت خوشبختانه ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

کاهش شمار بیماران بستری به ۱۲۲ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تشریح کرد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۲۲ نفر رسید که از این تعداد ۳۲ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۳۹ بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده تصریح کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اصلاندوز و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله‌سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک بیان کرد: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل یک‌میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۱۷ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۹۰۲ هزار و ۴ دُز مربوط به نوبت اول و ۷۷۲ هزار و ۹۸۰ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

وی گفت: تاکنون ۵۹ هزار و ۱۳۳ دُز واکسن کرونا در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا