سلامت

کاهش تلفات روزانه کرونا به زیر ۵۰ پس از ۵۶۶ روز/فوت ۴۲ هموطن

به گزارش برگزیده های ایران، و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(یکشنبه) تا امروز دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۴۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

امروز پس از گذشت ۵۶۶ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ در کشور، به کمتر از ۵۰ نفر رسید.

آخرین بار پنجم خرداد سال گذشته بود، کمتر از ۵۰ نفر در روز بر اثر کرونا جان خود را از دست داده بودند. 

همچنین طی شبانه روز گذشته در ۱۴ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، زنجان، ایلام، بوشهر، هرمزگان، یزد، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، البرز و فارس هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده است.

در شبانه روز گذشته نیز استان تهران با ۱۱ مورد و استانهای آذربایجان شرقی و غربی و کرمان با چهار مورد فوتی، بیشترین آمار جان باختگان روزانه در بین استانهای کشور را داشته اند.  

تا کنون ۵ میلیون ۹۷۵ هزار و ۴۰۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۴۰ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۵۸ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۷۶۳ نفر دُز اول، ۴۹ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۸۳ نفر نیز دُز دوم و دو میلیون و ۷۴۵ هزار و ۱۹۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۱ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۳۸ دُز رسیده است.

طی شبانه روز گذشته نیز ۵۰۵ هزار و ۹۴۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون هشت شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ نقطه ای از کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیست.

به گزارش برگزیده های ایران، بدون شک کاهش تلفات روزانه کرونا را باید مرهون رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن دانست که با واکسیناسیون حداکثری تکمیل شد.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد، اما تا ۱۳ مرداد ماه زمان پایان دولت دوازدهم فقط ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دز تزریق انجام شده بود اما از همین تاریخ یعنی شروع کار دولت سیزدهم تا ۱۶ آذر ماه شمار واکسن های تزریق شده ۹۴ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۶ دز بوده است.

جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران روز جمعه ۱۹ آذر ماه ضمن اعلام ورود محموله‌های ۸۵ و ۸۶ واکسن کرونا به تعداد بیش از یک میلیون دُز به کشور وارد کشور گفت: تاکنون و طی ۸۴ محموله تعداد ۱۴۸ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۰۸ دز واکسن وارد کشور شده بود که با ورود محموله‌های هشتاد و پنجم و هشتاد و ششم، تعداد کل واکسن‌های وارده از ۱۵۰ میلیون دز گذشت و به ۱۵۰ میلیون و ۲ هزار و ۷۰۸ دز رسید.

ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون پنج خیز را پشت سر گذاشته است.

 خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

۱۰۷۱

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا