سمنان

کاهش تولد؛ مشکل جدی جامعه امروز/ فرهنگ غلط دوری از فرزندآوری اصلاح شود

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، حجت‌الاسلام محمد نجم، از روحانیان سمنان در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در سمنان با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: مظلومیت یگانه دختر پیامبر اسلام (ص) در مخفی بودن قبر آن حضرت آشکار است.

وی با اشاره به شخصیت ویژه حضرت زهرا (س) به‌عنوان برترین زنان عالم بیان کرد: زندگانی حضرت فاطمه (س) در همه ابعاد دینی و مذهبی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی می‌تواند برای زنان و مردان ما درس‌آموز و الگو باشد.

نجم، یکی از ثمرات ارزشمند عمر کوتاه صدیقه کبری، حضرت زهرا (س)، را تربیت فرزندانی دانست که سرآمد جهانیان هستند.

نجم یکی از دلایل مهم انحراف مردم پس از رحلت پیامبر (ص) را دوری از اهل‌بیت پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) دانست و افزود: کسانی که باید برای رسیدن به هدایت و پیروی از دستورات رسول اکرم به در خانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) زانوی ادب زده و کسب فیض می‌کردند، به خانه این بزرگان هجوم آورده و باعث لطمات برگی به این خاندان وحی شدند.

سخنران این مراسم، یکی از معضلات جامعه امروزی در کشور ولایی ایران را کم شدن زاد و ولد دانست و گفت: متأسفانه فرهنگ غلط کم شدن تعداد اعضای خانواده‌ها و پایین آمدن رشد جمعیت، خلاف دستورات دین اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) است و ادامه این سیاست، باعث پیر شدن جمعیت و بحران ناشی از آن خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا