اصفهان

کاهش تولید در کشور به دلیل کمبود انرژی در تابستان

کاهش تولید در کشور به دلیل کمبود انرژی در تابستان

به گزارش برگزیده از اصفهان، عباس علی‌آبادی پس از بازدید از بخش‌های مختلف فولاد مبارکه از جمله پروژه نورد گرم دو و همچنین افتتاح چند پروژه توسعه‌ای اظهار کرد: توسعه به قصد افزایش رفاه مردم از جمله سیاستهای دولتی در همه جای دنیاست، توسعه‌ای که گاه به دلیل سیاست‌های اشتباه عملیاتی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز باید به دنبال خلق آینده‌ای بهتر باشیم و خلق آینده نیز باید از مسیر خلق ثروت انجام می‌شود، افزود: دشمنان با بنیان نهادن تحریم‌ها تلاش کردند تا ما به این هدف نرسیم اما موفق نبودند عضویت در بریکس رخداد بسیار مهمی بود که با استقامت جمهوری اسلامی پدید آمد و این موفقیت ارزشمند می‌تواند برای کشور راهگشا باشد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه ایران باید در بازارهای بین المللی فعال شود، تاکید کرد: اگرچه توسعه کمی مهم است اما امروزه نیاز به توسعه کیفی داریم، در این راستا لازم است سبد محصولات خود را تنوع ببخشیم تا بتوانیم مطابق نیاز روز دنیا با آنها تعامل داشته و پیشرفت کنیم.

علی آبادی تصریح کرد: در حقیقت برای حضور موفق در بازار جهانی باید محصول با کیفیت داشته باشیم و به تولید محصولات صادراتی محور بپردازیم؛ بسیاری از محصولات ایرانی کیفیت خوبی دارند اما بنا بر یک فرهنگ قدیمی غلط فروشندگان هنوز محصولات خارجی را تبلیغ می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران از نظر شدت انرژی رتبه اول جهان از آخر را در اختیار دارد؛ فولاد مبارکه امروز با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند که مهمترین آنها چالش تأمین مواد اولیه از جمله گاز طبیعی و سنگ آهن است، گفت: افزایش بهره‌وری همیشه امکان‌پذیر است، ما باید مسیر مصرف انرژی را رصد کنیم و آن را بهینه کنیم.

در ادامه این مراسم محمدیاسر طیب نیا؛ مدیرعامل فولاد مبارکه ابا اشاره به اینکه فولادمبارکه ۱.۵ درصد در تولید ناخالص داخلی و حدود ۶ درصد تولید ناخالص ملی در بخش صنعت را در اختیار دارد، افزود: امروز فولاد مبارکه با افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره کامل سنگ تا رنگ خود است؛ ۱۰.۲ میلیون تن ظرفیت فولاد مبارکه در روند تولید فولاد خام است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل کمبود برق و گاز که حدود ۷۰۰ تن کاهش تولید را به ما تحمیل کرد، گفت:توسعه کمی، کیفی و متوازن را مدنظر داریم؛ در این راستا تولیدات خاص را مد نظر قرار دادیم و موفق شدیم تختال و ورق زنگ‌نزن، تختال و ورق الکتریکی و چند گرید خاص کلاف سرد را به سبد محصولات خود اضافه کنیم که تولید انبوه این محصولات در سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند با استفاده از شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه، نقدینگی و تورم را مهار کند، تصریح کرد: با توجه به افزایش سرمایه و سود نقدی فولاد مبارکه، سهام این شرکت بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

حرکت به سمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر

وی ادامه داد: هدف‌گذاری ما در توسعه ظرفیت‌ها، حرکت به سمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر است و در همین راستا ۲۱۴ هزار میلیارد تومان با تعداد ۱۳۲ پروژه تعریف شده است.

طیب نیا با اشاره به اینکه امروز اقتصاد فولادین به عنوان بهترین جایگزین اقتصاد بدون نفت، مسیری است که به اقتصاد مقاومتی می‌انجامد، گفت: امروز در کشور فولاد وزارت فولاد تشکیل شده است ما متأسفانه گاهی در کشور حرف‌هایی مخالف این مسیر گفته می‌شود. اکنون کمتر از ۶۵ ظرفیت‌ها به کار است‌.

وی ادامه داد: هرجا که امروز تولید فولاد کم شود، ارزآوری برای کشور نیز کاهش می‌یابد بنابراین اگر از این صنعت حمایت شود می‌توانیم با تولید بدون نفت، خودکفایی کشور را رقم بزنیم.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا