خراسان شمالی

کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، طبق آخرین ارزیابی وضعیت رنگ‌بندی بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز و اماکن عمومی و محیط‌های کاری و اداری خراسان شمالی، شهرستان‌های بجنورد، فاروج، مانه و سملقان، جاجرم، راز و جرگلان و گرمه در وضعیت قرمز قرار دارند و فاروج کمترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارا است.

بنا بر این گزارشات، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی خراسان شمالی از ۲۱ تا ۲۶ آذرماه امسال ۷۰ درصد بوده است و اگر چه شهرستان شیروان با رعایت ۸۱ درصدی پروتکل‌ها نسبت به شهرستان‌های یاد شده وضعیت بهتری دارد اما این شهرستان نیز در محدوده رنگ نارنجی این شاخص قرار دارد.

وضعیت نامناسب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با توجه به شناسایی سویه جدید «امیکرون» در کشور می‌تواند برای وضعیت شکننده کنونی بسیار خطرناک و آسیب زا باشد.

قابل ذکر است، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان بهترین راه برای مهار و مقابله با این بیماری و جلوگیری از گسترش آن است و در کنار افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام واکسیناسیون دز سوم نیز می‌تواند در جلوگیری از مواجه شدن با موج‌های این بیماری در کشور موثر و مفید باشد.

انتهای‌پیام/ز


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا