گیلان

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رشت

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، علی فتح اللهی امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری رشت با بیان اینکه با اختصاص دو اتوبوس، روند واکسیناسیون سیار در حاشیه شهر و مناطق شلوغ شهر آغاز شده، اظهار کرد: محدودیت‌های هوشمند در سطح کشور در حال آغاز است و در این طرح به افرادی که واکسن نزده‌اند خدمات اجتماعی ارائه نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه آمار رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در سطح شهرستان به ۵۸.۶ درصد کاهش پیدا کرده، گفت: این عادی انگاری‌ها بسیار خطرناک است و با توجه به احتمال شیوع ویروس امیکرون در سطح کشور، وضعیت خوب موجود را شکننده می‌کند. 

فرماندار رشت با بیان اینکه آمار و نفرات واکسن نزده در سطح روستاها احصا شده است، افزود: بخشداران، دهیاران و مراکز بهداشت موظف هستند با روش‌های مختلف اقناعی واکسیناسیون در سطح روستاها را به پایان برسانند. 

به گفته فتح اللهی، آمار بستری‌ها ما در سطح شهرستان تعداد ۱۰۵ نفر می‌باشد و همچنین آمار پذیرش روزانه سطح شهرستان ۲۹ نفر و آمار فوتی‌ها یک نفر می‌باشد. 

وی کل بستری‌های کرونایی از ابتدا تا امروز در شهرستان رشت را تعداد ۳۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همچنین کل فوتی‌های کرونایی در سطح شهرستان رشت تعداد ۴۳۱۷ نفر می‌باشد. 

به گفته فرماندار رشت، با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان که ثبت شده در سامانه سلامت می‌باشد، جمعیت هدف ۸۴۵.۳۸۲ نفر اعلام شده که مطابق آمار جدید تعداد ۷۳۶.۷۹۰ نفر تزریق دز یک (۸۷.۱ درصد) و تعداد ۶۶۲.۸۰۰ نفر (۷۸ درصد) تزریق دز دوم واکسن در شهرستان را داشتنه اند. 

فتح اللهی با بیان اینکه طبق آمار اعلامی جدید جامعه هدف در شهرستان رشت، تعداد ۱۰۸.۵۹۲ نفر تزریق دز اول (۱۲.۸درصد) را تا امروز در سطح شهرستان رشت انجام نداده اند، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته شاهد تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون (کادر درمان، افراد مسن، بیماری خاص و غیره) که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آن‌ها گذشته در مراکز واکسیناسیون هستیم که تا امروز ۲۰۶۳۲ (۲.۴ درصد) دز سوم واکسن در شهرستان تزریق شده است. 

وی با بیان اینکه در هفته گذشته تعداد ۱۲۲۸ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۷ اخطار و تعداد ۹ واحد صنفی به دلیل‌عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده اند، افزود: امروز در سطح شهرستان رشت ۲۰۰ واکسیناسیون فعال می‌باشد که از این تعداد ۱۶۱ مرکز روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. 

به گفته فرماندار رشت، آمار مربوط به واکسیناسیون دانش آموزی در تزریق دز اول ۵۸.۲۰۹ نفر (پوشش ۸۹ درصدی) و در تزریق ۴۶۹۲۳ (پوشش ۷۲ درصدی) در سطح شهرستان می‌باشد. 

به گزارش فارس، در پایان این جلسه، ۵ نفر از فعالین واکسیناسیون سراسری در سطح شهرستان رشت که ۳ نفر از بسیجیان فعال و ۲ نفر از مرکز بهداشت شهرستان، توسط فرماندار رشت تجلیل شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا