کرمان

کاهش شهرهای آبی کرونایی در کرمان/واکسیناسیون در شرق و جنوب کرمان پایین است

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حمید شمس‌الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا استان اظهار داشت: در سطح استان کرمان دو شهر ستان زرند و شهربابک در وضعیت قرمز، چهار شهرستان کرمان، سیرجان، رفسنجان و نرماشیر در وضعیت نارنجی و ۱۶ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد و  شهرستان فاریاب در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: هفته گذشته شهرستان نرماشیر آبی بود، اما این هفته در وضعیت نارنجی قرار گرفت و همچنین شهرستان‌های کهنوج، منوجان و عنبرآباد از وضعیت آبی تبدیل به زرد شدند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه این جلسه  بیان کرد: از ابتدای کرونا تا کنون بیش از ۱۰۴ هزار نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و نزدیک به ۵۵ هزار نفر از این افراد به لحاظ آزمایش، کرونا این افراد قطعی شده است و ۴ هزار و ۹۶۷ نفر فوتی ناشی از کرونا در سطح استان داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۵۰۰ هزار تست پی‌سی‌آر در سطح استان انجام شده که نزدیک به ۲۰۰ تست آن مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: در حال حاضر ۶۸۹ بیمار مشکوک به کرونا تا ساعت ۲۱ شب گذشته بستری شدند که ۲۷۱ نفر از این بیماران تست پی‌سی‌آر آنها مثبت شده است و مابقی هم با علائم بالینی بستری هستند.

وی گفت: در حال حاضر در سطح بیمارستان‌های استان کرمان ۱۴۰ نفر از بیماران کرونا در آی‌سی‌یو و ۴۸ بیمار به ونتیلاتور وصل هستند.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه هفته گذشته تعداد بیماران بستری ما در سطح استان نسبت به هفته‌های قبل بیشتر شده است، افزود: اکثر استان‌های کشور روند ثابت دارند و به‌طور کلی رو به ثابت و اندکی نزول بیماری قرار دارند، اما استان کرمان جزو استان‌های شاخص در زمینه افزایش بستری مبتلا به کرونا در کشور است.

رشیدی‌نژاد ادامه داد: وضعیت واکسیناسیون استان کرمان خوب است و در مجموع یک‌میلیون و ۹۹هزار و ۷۴۲ دز اول واکسن در استان تزریق شده که نسبت به جمعیت هدف ۷۹ درصد واکسینه شده‌اند.

وی گفت: شمال و مرکز استان واکسیناسیون آنها قابل قبول است و معادل متوسط کشوری و حتی کمی بهتر است، اما قسمت شرق و محدوده کمی از جنوب پایین‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دز سوم افراد بالای ۶۰ سال در سطح  استان شروع شده و از مردم درخواست داریم برای زدن دز سوم به مراکز تزریق کرونا مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا