اقتصادی

کاهش محسوس دما در اغلب استان‌ها/تداوم بارش‌ها تا ۱۶ آبان‌

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در مناطق شمال غرب و غرب کشور، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران داریم و به تدریج با شمالی شدن جریانات روی خزر بارش در سواحل خزر، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی آغاز می‌شود.

وی افزود: روز آینده ۱۳ آبان علاوه بر تداوم بارش‌ها در مناطق مذکور در کل دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق جنوب غرب و مرکز کشور همچنین برخی نقاط شرق کشور، شمال بوشهر و فارس رگبار باران، گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق داریم که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز جمعه بارش در شمال غرب و شمال شرق کشور تضعیف شده و در مناطق ساحلی خزر، شرق زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، قم، مرکزی‌‌، لرستان، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، بوشهر، فارس و غرب یزد بارش خواهیم داشت.

اصغری گفت: روز شنبه ۱۵ آبان در شرق سواحل خزر بارش پراکنده داریم و در سایر مناطق این وضعیت تداوم دارد.

وی افزود: روز یکشنبه ۱۶ آبان بارش در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش یافته و فقط در استان‌های مرکزی و قم، لرستان، ایلام، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، غرب یزد و کرمان بارش خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا شنبه ۱۵ آبان در اغلب مناطق کشور کاهش محسوس دما داریم و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: فردا و جمعه در شرق و شمال شرق کشور و بخش‌های از اصفهان و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک خواهیم داشت.

وی بیان کرد: دریای خزر از اواخر وقت امروز تا جمعه مواج است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، در بعدازظهر ابری و وزش باد به تدریج بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۰ و ۱۱ درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد، مشهد با کمینه دمای  یک درجه بالای صفر و بجنورد با  کمینه دمای صفردرجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا